Elevii din unitățile în care se execută lucrări vor avea la dispoziție școala buffer
Elevii din unitățile în care se execută lucrări vor avea la dispoziție școala buffer
La mai bine de un an de când a început căutarea pentru o școală „buffer”, pentru mutarea temporară a elevilor de la unitățile la care sunt deschise șantiere de lucrări, municipalitatea brașoveană ar putea găsi spațiul pe care îl dorește, iar școala să funcționeze din toamna acestui an.
Primăria vrea să închirieze unul sau mai multe spații pentru relocarea temporară a activității școlare din învățământul primar, gimnazial sau liceal din municipiul Brașov, pentru a rezolva astfel problemele cu care se confruntă elevii și cadrele didactice din unitățile de învățământ intrate în programul de reabilitare, pe timpul lucrărilor.
Obiectivul primăriei este să închirieze minim 16 săli de clasă și 5 laboratoare, la care se adaugă celelalte spații anexă. Valoarea estimată a închirierii pentru o perioadă de 7 ani este de 2,5 milioane de euro plus TVA.
Conform cerințelor Primăriei Brașov, imobilul trebuie să se situeze în intravilanul Municipiului Brașov, într-o locație adecvată unei instituții de învățământ, accesibilă la mijloacele de transport în comun.
O ofertă a intrat în evaluare
Municipalitatea a anunțat marți că la licitația deschisă s-au înscris două firme, iar oferta celor de la Coresi Business Park a intrat în evaluare, cea de-a doua fiind depusă după expirarea termenului-limită pentru înscriere.
Conform ofertei depuse, Coresi Bussines Park va pune la dispoziția municipalității o clădire pe strada Turnului, în suprafață de 2.444 de mp, iar curtea viitoarei școli buffer are o suprafață de 634 de mp.
„Suntem datori să asigurăm copiilor noștri cele mai bune condiții de învățare. (…). Una dintre problemele majore cu care ne-am confruntat în momentul demarării lucrărilor de reabilitare sau de conformare la normele ISU a fost relocarea claselor din respectivele unități de învățământ, elevii fiind puși în situația de a se muta la altă școală. Asta înseamnă modificări de program pentru ambele unități de învățământ și situații neplăcute atât pentru părinți și copii, cât și pentru personalul instituțiilor de învățământ. Cea mai rapidă soluție este închirierea unor spații amenajate conform normativelor legale pentru educație. Astăzi suntem foarte aproape de semnarea contractului, după ce am verificat documentele depuse. Sper să finalizăm cât mai repede această etapă, pentru că ofertantul are la dispoziție maxim 10 luni să ne pună la dispoziție toate spațiile necesare“, a declarat primarul Allen Coliban.
Spațiile care vor fi amenajate în cadrul imobilului vor respecta normele de igienă din unitățile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna și recreerea copiilor și tinerilor, aprobate prin Ordinul Ministrului Sănătății nr. 1456/2020, după cum urmează:
- minim 16 săli de clasă;
- minim 5 laboratoare;
- cancelarie pentru 20-25 de cadre didactice;
- depozite pentru material didactic;
- bibliotecă și sală de lectură;
- birouri administrative (director/director adjunct, contabilitate, secretariat);
- grupuri sanitare pentru fete la fiecare etaj;
- grupuri sanitare pentru băieți la fiecare etaj;
- grupuri sanitare pentru cadre didactice;
- cabinet medical;
- cabinet psihologic.
Termenul-limită pentru predarea acestui imobil, amenajat conform normativelor prevăzute pentru unitățile de învățământ, este de 10 luni de la semnarea contractului.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.