Expres

Nouă oferte pentru drumul dintre Câmpulung și Brașov, via Bran

Nouă oferte pentru drumul dintre Câmpulung și Brașov, via Bran. Se fac din nou pași către modernizarea drumului care leagă localitățile Câmpulung, Rucăr, Bran și Brașov, ce trece și prin satul turistic Fundata. CNAIR a primit nouă oferte de la constructori din România, Bulgaria și Turcia pentru modernizarea DN 73 Pitești – Bran – Brașov, investiție de peste 700 de milioane lei. Modernizarea DN 73 se face pe o lungime de aproximativ 74 de kilometri în județele Argeș și Brașov, în special tronsonul rămas nemodernizat între Câmpulung și Fundata, după rezilierea contractului cu Azvi. Primele lucrări de modernizare pe DN 73 au început în urmă cu aproape 10 ani, reamintește Economedia.
Lucrarea se licitează pe două loturi:
– LOT 1 km 54+050 – km 92+000, Câmpulung – limita dintre judeţele Argeş şi Braşov;
– LOT 2 km 92+000 – km 128+250, limita dintre judeţele Argeş şi Braşov – intrarea în municipiul Braşov.
Suplimentar faţă de soluţiile iniţiale, este prevăzută lărgirea la 4 benzi a drumului DN 73, între km 126+050 – km 128+250.

Nouă oferte pentru drumul dintre Câmpulung și Brașov, via Bran. Ofertele de la constructori conform depunerii în SEAP:

  1. Onur Taahhut Taşimacilik Inşaat Ticaret Ve Sanayi A.Ş., Lotul 2
  2. Antrepriza de Reparaţii şi Lucrări Cluj, Loturile 1 şi 2
  3. Onur Taahhut Taşimacilik Inşaat Ticaret Ve Sanayi A.Ş., Lotul 1
  4. Selina SRL, Lotul 1
  5. Viarom Construct, Lotul 2
  6. Ing Service SRL (Leader), Dömper, Duna Construcţii Ro, Valdek Impex, Lotul 2
  7. Group Concif SRL (Leader), Chirulli Andrea, Donau Garten SRL, Loturile 1 şi 2
  8. Groma Hold LTD (Leader), Evropeiski Patishta, Gott Strasse SRL, Perfect Consult Europe SRL, Lotul 1
  9. Bog’art (Leader), Todini Costruzioni Generali S.p.A., Alpenside, Lotul 1

„DN 73 este un drum național european (E574) și se desfășoară pe teritoriul a două județe: Argeș și Brașov. Sectorul de la km 13+800 – km 42+850 și km 54+050 – km 92+000 se desfășoară pe teritoriul județului Argeș, iar sectorul de drum de la km 92+000 – km 128+250 pe teritoriul județului Brașov. Dintre cele 13 poduri care se regăsesc între km 54+050 – km 128+250, 7 poduri sunt parțial executate, 2 poduri sunt noi, 2 poduri au nevoie de lucrări complete de reabilitare, iar 2 poduri nu mai fac obiectul acestui proiect, fiind cuprinse în alte Contracte. Din 135 podețe, 19 au fost realizate în cadrul contractului reziliat, iar 116 au rămas de executat sau reparat.
Suplimentar faţă de soluţiile iniţiale, este prevăzută lărgirea la 4 benzi a drumului DN 73, între km 126+050 – km 128+250, pe 2,20 km, lărgire necesară datorită valorilor mari de trafic, precum și a geometriei drumurilor DN 73G și DN 73, km 128+250 – Brașov, ambele având profile de 4 benzi de circulație, zona unde în cadrul Studiului de Fezabilitate inițial era prevăzută menținerea platformei existente. Tot suplimentar sunt prevăzute fundaţii adâncite de parapeţi pe 7.266 m. Degradările constatate pe toată lungimea sectorului de drum studiat, pe care nu s-au realizat lucrări în cadrul contractului reziliat, sunt: fisuri și crăpături în stratul de uzură, pelade, faianțări, suprafețe cu ciupituri, suprafețe șlefuite, cedări de acostamente, rupturi de margine, degradări produse de lucrările de canalizări în special în localități. Degradările provocate de fenomenul de îngheț – dezgheț sunt: burdușirile, tasări, faianțări și văluriri
”, arată Ministerul Transporturilor în Nota de fundamentare.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare