Expres

Aeroportul Brașov. Încă trei companii pregătesc zboruri, două vor să „cuibărească”

Aeroportul Brașov. Încă trei companii pregătesc zboruri, două vor să „cuibărească”. Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav (AIBG), care a sărbătorit marți atingerea numărului de 10.000 de pasageri (detalii aici), ar urma să ajungă la 100.000 de călători până la finele acestui an, a declarat Alexandru Anghel, directorul Regiei Autonome „Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav” (video). Optimismul acestuia vine din faptul că alte trei companii aeriene sunt decise să vină să opereze zboruri de la Ghimbav. Una a fost anunțată de ceva timp, Wizz Air, care va deschide zborurile din august către Londra, iar din luna septembrie către Dortmund. Alta este compania Universal Air, despre care am anunțat deja aici că e posibil să opereze curse către Israel (Tel Aviv şi Haifa). Curse charter pe care le poate transforma ușor în curse de linie, având aeronave de 220 de locuri, dar și unele model Bombardier DASH Q400, de 78 de locuri. „Compania va transporta grupuri organizate, iar locurile rămase libere le va scoate la vânzare”, a precizat Alexandru Anghel.
Compania Air France, cu care reprezentanții Regiei Autonome AIBG negociază de ceva vreme, ia în calcul să asigure curse Braşov – Paris (Aeroportul Orly), tot din toamnă, discuția mai aplicată urmând a avea loc în august.
Din decembrie, ar urma să opereze şi Fly Lili zboruri către Munchen şi Stuttgart, intrând astfel în concurență cu Dan Air.
„Astfel, în decembrie vom ajunge să avem cinci destinații spre care se zboară în fiecare zi. Acum sunt două, maxim trei, în unele zile”, a afirmat Anghel.
În prezent, de la Brașov zboară companiile aeriene: Dan Air, curse de linie spre Roma, Stuttgart, Nurenberg, Madrid, Barcelona, Munchen, Bruxelles, Valencia, Londra; curse charter: Aegean spre Heraklion; Animawings și HiSky, spre Antalya.

Din patru a rămas una

Aeroportul Brașov. Încă trei companii pregătesc zboruri, două vor să „cuibărească”. Pe de altă parte, o veste mai bună este că două companii, Dan Air, singura care operează încă de la inaugurare curse de linie, şi Wizz Air ar putea avea bază la Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav. Bază pe un aeroport înseamnă că avioanele „înnoptează” acolo, astfel că prima și ultima cursă sunt de pe acel aeroport, iar cum o aeronavă are cam trei rotații (curse) pe zi, se poate ajunge ca toate să fie de „acasă”.
„Am avut o discuţie cu Wizz Air, iar reprezentanţii companiei s-au arătat interesaţi să aibă bază aici. De asemenea, prin modul în care acţionează, Dan Air se îndreaptă spre a avea bază pe Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav, mai ales că crește gradul de încărcare și totodată presiunea pe operator”, a declarat directorul Aeroportului Brașov.
Alexandru Anghel a dezvăluit că în urmă cu un an erau luate în calcul patru companii aeriene pentru a opera de pe aeroportul de la Braşov, respectiv Wizz Air, Blue Air, Ryanair şi Tarom. Variantele au picat pe rând.

Tarom este acum în restructurare, adică are probleme și trebuie să taie de undeva, astel că nu i se permite să deschidă noi rute. Blue Air este acum în faliment. Ryanair nu vine să opereze de pe aeroporturi noi, astfel că a rămas doar Wizz Air din cele patru”, a explicat directorul AIBG.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
1 Comentariu
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
1 an în urmă

[…] Aeroportul Brașov este luat în calcul și de compania Fly Lili, cu sediul în Sibiu – fondată în 2021, pentru a opera curse – Detalii, AICI și AICI. […]

Back to top button