Criză financiară la un cunoscut touroperator / Turişti români, blocaţi în străinătate

Criză financiară la un cunoscut touroperator.
Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) atrage atenția asupra unei situații critice care afectează atât turiștii, cât și agențiile de turism, cauzată de dificultățile financiare ale turoperatorului Cocktail Holidays, prezent pe piața românească de peste 25 de ani și cunoscut pentru reputația sa bună în rândul turiștilor și agențiilor partenere. Cocktail Holidays a oferit de-a lungul timpului pachete complete de vacanță, charter și sejururi internaționale, fiind recunoscut pentru profesionalism și servicii de calitate. Este o situație delicată, care necesită informare corectă și acțiune responsabilă.
Criză financiară la un cunoscut touroperator
Din cauza situaţiei create de Cocktail Holidays, s-a constituit o celulă de criză la Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT). S-au purtat discuţii cu reprezentanții agenției Cocktail Holidays și cu alte entități relevante, care au în derulare pachete de servicii turistice, şi au fost identificați 677 de turiști români aflați în străinătate cu probleme de cazare şi transport.
Pentru majoritatea au fost deja găsite soluții, astfel încât să se întoarcă în țară în cursul acestui weekend, la finalizarea sejururilor.
În prezent, sunt în analiză situațiile altor 87 de turiști români, pentru care se caută soluții adecvate în vederea asigurării revenirii în țară. Mulți dintre ei se află în vacanță în Grecia sau Turcia.
Criză financiară la un cunoscut touroperator
ANAT subliniază că agențiile intermediare au responsabilitatea de a informa prompt turiștii cu privire la stadiul rezervărilor, dar nu sunt răspunzătoare pentru plata despăgubirilor sau pentru achitarea serviciilor neexecutate de turoperator. În cazul în care agențiile intermediare achită din proprie inițiativă servicii pentru turiști, aceste plăți nu pot activa polita de insolvență, aceasta fiind un drept exclusiv al turiștilor. Agențiile devin creditori și se pot înscrie la masa credală, urmând ca recuperarea sumelor să se facă în funcție de patrimoniul companiei aflate în insolvență și de tipul de creditor, conform ierarhiei stabilite de lege.
Criză financiară la un cunoscut touroperator
Această situatie în care ne aflăm putea fi evitată! ANAT a semnalat încă din 2018, odată cu implementarea Directivei Europene privind pachetele de servicii de călătorie, lipsa unui mecanism real de garantare care să protejeze turiștii în cazul insolvenței turoperatorilor și companiilor aeriene. De-a lungul anilor, ANAT a făcut numeroase demersuri oficiale, solicitând autorităților crearea unor instrumente eficiente de protecție, atât pentru consumatori, cât și pentru stabilitatea industriei.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

