BRAȘOV. „Wild Carpathia”, producția cinematografică de promovare a regiunii, se încheie cu cel mai spectaculos episod
După ce în ultimele două weekend-uri, brașovenii au fost spectatorii primelor patru episoade a seriei „Wild Carpathia”, realizate de jurnalistul britanic Charlie Ottley și prezentate în Piața Sfântul Ioan, sâmbăta care se apropie sunt invitați în Piața Sfatului, începând cu ora 18.00, la episodul cu numărul 5, ultimul al acestei producții de promovare a zonelor din jurul Munților Carpați. Accesul este liber și la această proiecție.
În cadrul evenimentului va avea loc și un recital Dacika, trupa care a asigurat coloana sonoră a filmului.
„White Carpathia – Winter is Coming” este un documentar de o oră ce oferă un portret al vieții în condiţii de iarnă în Carpaţi, dar și prezentarea evenimentelor și atracțiilor din Brașov și din toată țara. Acest ultim episod este centrat pe povestea de iarnă a României, iar Brașovul ocupă un loc important, atât ca locație în sine, cât și prin Poiana Brașov, cea mai importantă stațiune de schi din România. Nu lipsesc nici localități din județ, inclusiv din Zona Metropolitană Brașov.
„Vrem să arătăm România și Brașovul ca destinație turistică de iarnă. Dacă până acum am acoperit primăvara, vara și toamna, ultimul episod al seriei este centrat pe iarnă. Din Brașov poți vedea toată Transilvania. Pe timp de iarnă e perfect, poţi să schiezi în , Poiana Braşov Sinaia, Buşteni. Ai totul la îndemână, aşa că, dacă vrei să vii să vezi cum e în Transilvania pe timp de iarnă, Braşovul este un loc numai bun în care să poposeşti“, a spus Charlie Ottley, în conferința de presă organizată ieri la Primăria Brașov.
„Este un film care a adus foarte multă notorietate României și Brașovului până acum și a fost vizionat în toată lumea, iar noi, împreună cu Agenția Metropolitană Brașov, am realizat practic o cofinanțare a acestui ultim episod, așa cum am făcut-o și pentru episodul anterior. Este cel mai cunoscut documentar despre România și implicit despre Brașov, care se regăsește și în episodul 4, și în acest ultim episod. Iarna este principalul sezon turistic al Brașovului și este un foarte bun prilej de a ne face încă o dată cunoscuți în lume. De altfel, pentru că avem o relație foarte bună cu producătorii acestui film, vom căuta o modalitate de colaborare pentru realizarea unor filme de prezentare care să vizeze Brașovul și Zona Metropolitană, în perioada următoare”, a explicat primarul George Scripcaru.
Gratis pentru difuzarea la televiziunile românești
Pentru „White Carpathia – Winter is Coming”, britanicul şi echipa sa au muncit 14 luni – în total peste 100 de ore de filmări în Transilvania, Moldova, Bucovina și Maramureș.
„S-a filmat adesea în minus douăzeci de grade. Echipamentul de filmare îngheța imediat ce era pornit. Capturarea vieții sălbatice, urmărirea animalelor prin adâncurile pădurii a durat mai multe săptămâni și absolut toate imaginile sunt filmate aici, în România. Sper ca oamenii să fie de acord că «White Carpathia» are cele mai uimitoare imagini din filmele «Wild Carpathia» şi vrea să demonstreze că România este o țară care merită vizitată tot anul, chiar și în cele mai reci luni ale anului. Pentru că este ultimul episod al seriei, am dorit să subliniem și mesajul care reunește și episoadele anterioare, și anume că turismul durabil este esențial pentru viitorul economic al țării. Dar acest lucru poate fi realizat numai dacă protejăm peisajele naturale și culturale ale României”, a adăugat realizatorul britanic.
Ottley spune că mai ales acest ultim episod a fost făcut mai întâi pentru români și apoi pentru străini, pentru că românii au nevoie în primul rând să-l vadă și să înțeleagă ce țară frumoasă avem și de ce trebuie să păstreze, să ocrotească și să promoveze peisajele, natura, monumentele și stilul de viață tradițional.
„Turiștii vor să vadă casele din lemn de acum sute de ani, pe care nu le mai văd în alte părți ale Europei, vin să vadă peisaje fantastice și păduri virgine. Românii trebuie să înțeleagă că degeaba construiesc pensiuni imense de beton, din cauza cărora nu se mai văd peisajele și casele vechi pe care turiștii vin să le vadă. Turiștii vor înceta să vină, vor rămâne doar niște pensiuni și hoteluri mari și goale și mulți oameni săraci, dacă nu sunt păstrate lucrurile care îi atrag aici”, a subliniat britanicul.
Din acest motiv, realizatorul va pune seria gratuit la dispoziția tuturor televiziunilor naționale interesate să-l difuzeze. De altfel, Charlie spune că în ultimii șase ani, de când este implicat în proiectul Wild Carpathia, și-a petrecut mai mult timp pe an în România decât acasă, în Marea Britanie, și în contextul Brexitului, crede că se va muta definitiv în România.
Bugetul de producție și post-producție al acestui ultim episod a fost de 90.000 de euro, adică aproape jumătate din bugetul episodului anterior. Contribuția municipalității brașovene, prin AMB, a fost de 10.000 de euro.
Seria „Wild Carpathia” a avut deja audiență în 110 țări din lume și a fost tradusă în 11 limbi diferite. Producția a fost susținută de Alteţa Sa Prinţul Charles și Majestatea Sa Margareta a României. Cunoscutul producător de televiziune din Marea Britanie a ajuns, de fapt, unul dintre cei mai importanţi ambasadori neoficiali ai ţării noastre, alături de Prinţul Charles al Marii Britanii, care a făcut și el parte din seria documentarelor „Wild Carpathia”. Printre cele mai importante canale de televiziune care au rulat seria se numără Travel Channel și CNBC, iar „White Carpathia” va fi pus și la dispoziția Discovery Channel și Neflix.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.