Regina Maria, „ambasador irezistibil al României Mari”
Regina Maria, „ambasador irezistibil al României Mari”
„Regina Maria, ambasador irezistibil al României Mari” este expoziţia ce va putea fi admirată în Piaţa Sfatului, de miercuri, 29 octombrie, când se împlinesc 150 de ani de la naşterea Reginei Maria a României.
Pe standurile expoziţionale din faţa Casei Sfatului, vor fi prezentate fotografii istorice selectate din colecţiile Arhivelor Naţionale ale României, Bibliotecii Congresului SUA, Muzeului Naţional Peleş şi din colecţii private. Expoziţia popularizează mai ales activitatea internaţională a Reginei Maria după anul 1918, punând în evidenţă modul în care suverana României a înţeles importanţa comunicării publice şi a branding-ului personal. Expoziţia rămâne în Piaţa Sfatului până în 16 ianuarie.
„Vizitele la Paris şi Londra din primăvara anului 1919, în timpul lucrărilor Conferinţei de Pace de la Paris, au transformat-o pe regina României într-un «ambasador irezistibil» al intereselor naţionale ale românilor, aşa cum a numit-o chiar pretenţioasa presă engleză, prin inspiratul titlu dat de «Daily Mirror». Campania militară victorioasă din Ungaria şi semnarea tratatelor Conferinţei de Pace de la Paris, în condiţii favorabile României, au reprezentat începutul perioadei de apogeu a monarhiei române. Faţă de momentul intrării în război, noul regat român avea o suprafaţă şi o populaţie de peste două ori mai mare. România devenise a şasea ţară ca mărime a Europei. Statutul postbelic internaţional al ţării noastre a fost afişat cu mândrie de către conducătorii săi şi invitaţiile pentru vizite oficiale adresate suveranilor reprezintă o dovadă serioasă. Maria era o mare regină pentru o Românie mare. Şi a ştiut mai bine decât oricine să valorifice această imagine. Cu mult timp înainte de apariţia manualelor de comunicare publică şi relaţii publice, Regina Maria a înţeles cât este de importantă construirea unei identităţi publice, a ştiut să-şi pună în evidenţă trăsăturile care o făceau specială şi s-a străduit să existe o legătură între mesajul transmis şi imaginea afişată. Apoi a înţeles că imaginea trebuie întreţinută, că trebuie să fie într-o continuă campanie de «branding personal», pe care chiar ea trebuia să o coordoneze”, explică istoricul Nicolae Pepene managerul Muzeului Judeţean de Istorie Braşov și curatorul expoziţiei.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.






