Sănătate

Sistemul de sănătate e blocat! Şi site-ul CNAS este „offline”

 

Sistemul informatic al cardului de sănătate s-a blocat luni dimineață, la ora 10.00. Și de atunci, tot blocat e. Cum, în iulie, firma Teamnet a câștigat licitația pentru mentenanța cardului, toată lumea știa că această firmă ar trebui să se ocupe de reparație. Însă, potrivit „Evenimentului Zilei”, care îl citează pe managerul general al companiei, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) nu a semnat contractul care ar da dreptul firmei să facă mentenanța. Licitația a fost câștigată în 1 iulie, adică acum mai bine de trei luni. „În acest moment, cei care se ocupă de reparaţia avariei sunt angajaţii IT ai Casei. Contractele de mentenanţă încă nu s-au semnat, pentru că încă se negociază. Sperăm ca în curând să fie semnate”, a spus purtătorul de cuvânt al CNAS, Augustus Costache, citat de Adevărul. Cea mai lungă avarie a fost în 2015, când sistemul a fost blocat timp de patru zile.

Între timp, şi site-ul CNAS, unde se poate verifica dacă a fost repus în funcţiune sistemul cardului de sănătate, s-a blocat.

Teoretic, serviciile operate în acest interval trebuie încărcate în Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) în maximum trei zile lucrătoare calculate de la ora zero a zilei următoare datei prestării serviciului. Dar îna ecst jod de domino nici PIAS nu funcţionează.
Chiar dacă medicii de familie pot prescrie în continuare reţete în mod offline, eliberarea reţetelor de către farmacii are de suferit. „Medicii pot face consultaţii, bagă cardul în cititor, rămâne amprenta de timp, amprenta va putea fi descărcată în sistem. Pot emite bilete de trimitere. Pot apărea probleme, în schimb, la unele farmacii, pentru că unele au sisteme informatice care lucrează doar online şi nu pot elibera medicamente. În principiu, nu ar trebui să fie probleme pe nicăieri”, a mai spus Augustus Costache.
Pe de altă parte, acesta susţine că mai sunt şi medici care uneori refuză consultaţiile pe motiv că întâmpină dificultăţi la validarea serviciilor offline. În aceste cazuri însă pacienţii nu vor să meargă cu sesizările până la capăt. „Sunt cazuri de medici care au refuzat să ia pacienţi pentru pe diferite motive, însă oamenii sesizează la telefon, dar nu vor să facă în scris pentru a putea fi luate măsuri. Avem sesizări, dar oamenilor le este teamă să nu se certe cu medicul de familie şi de multe ori nu merg până la capăt cu acestea”, a mai spus Costache.

Citiţi şi:

Cardul de sănătate, blocat de peste 24 de ore


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button