Sănătate

„Incident informatic” apărut la ţanc

 

După o linişte de aproape trei săptămâni, timp în care au aprobat noi norme pentru „incidentele informatice”, reprezentanții Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) au anunțat, dimineață, că sistemul cardului informatic al cardului național „este indisponibil datorită (corect era din cauza – n.r.) unor probleme tehnice”. În aceste condiții, până la remedierea problemelor, serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă offline. „Pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate în această perioadă sunt aplicabile dispozițiile art.199-202 din H.G. 161/2016, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 361– 364din H.G. 206/2015, cu modificările și completările ulterioare. În acest sens, până la termenul de raportare a activității lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite ordin, conform prevederilor legale mai sus menționate”, se mai arată în comunicatul CNAS.

În jurul prânzului, lucrurile au revenit la normal, cel puţin la Braşov.

„Relaxare” în utilizarea cardului

Luna trecută, între 10 și 13 octombrie, cardul a fost la fel de indisponibil, furnizorii de servicii medicale fiind extreme de nemulțumiți. În aceste condiții,Guvernul a aprobat proiectele de modificare a actualului Contract-cadru, propuse de Ministerul Sănătăţii şi CNAS, ce relaxează regimul de raportare şi validare a serviciilor efectuate de furnizorii de servicii medicale aflaţi în contract cu casele de asigurări de sănătate, în intervalul de timp de la apariţia unui „incident informatic” şi până la soluţionarea acestuia. Potrivit măsurilor aprobate de Executiv, CNAS constată și comunică, prin publicarea pe site-ul propriu, întreruperile în funcționarea PIAS. În astfel de cazuri, serviciile și dispozitivele medicale, inclusiv cele din  cadrul programelor naționale de sănătate curative, se acordă off-line, iar furnizorii de medicamente eliberează în sistem off-line medicamentele din prescripțiile medicale on-line și off-line. Anterior, medicamentele puteau fi furnizate de farmacii doar în regim on-line. Președintele CNAS emite ordin, până la termenul de raportare a activității lunare prevăzut în contract, pentru ziua/zilele în care sunt constatate întreruperi în funcționarea PIAS. Ordinul, care se publică pe site-ul CNAS, cuprinde condițiile de transmitere în PIAS a serviciilor acordate off-line și condițiile de validare a acestora, în cazul imposibilității de a utiliza on-line sistemul național al cardului de asigurări sociale de sănătate, parte componentă a PIAS, ca urmare a întreruperii funcționării acestei platforme.

 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button