Update. BRAȘOV. Replica firmei de catering la acuzațiile conducerii Spitalului de Neurologie și Psihiatrie
Ca urmare a articolului apărut azi în cotidianul Transilvania Expres, pe prima pagină, cu titlul „Managerul spitalului de neurologie și psihiatrie reclamă calitatea mâncării furnizate de firma de catering”, reprezentanții SC Amrita Com SRL, care furnizează mâncarea pentru mai multe spitale din județ, au solicitat un drept la replică, chiar dacă în materialul menționat au fost prezentate, punctual, și răspunsurile la acuzațiile aduse de conducerea spitalului. Revenim, totuși, cu detaliile din partea firmei, pentru o completă informare a opiniei publice.
Astfel, suntem sesizați că „informațiile furnizate de managerul spitalului dr. Bîgiu Nicușor Florin sunt cel puțin tendențioase, produsele noastre fiind conforme, SC Amrita Com SRL îndeplinind toate standardele prevăzute de legislația în vigoare din domeniile tehnico-economic și administrative, fapt dovedit de poziționarea societății noastre în calitate de prestator de servicii, timp de 10 ani, în topul societăților comerciale la nivel național, deținând în același timp și certificatul ‘firmă de încredere’ mai mulți ani consecutiv, inclusiv pentru anul 2018, deservind: școli, companii multinaționale, societăți comerciale diverse, persoane private și în special – numeroase spitale importante din Brașov, fapt ce ne clasează ca fiind lideri pe piața locală în prepararea hranei pentru bolnavii internați în spitale”.
Cu referire la relația cu Spitalul de Neurologie și Psihiatrie Brașov, în adresa către redacția noastră de către reprezentanții firmei se menționează: „SC Amrita Com SRL prestează servicii catering pentru pacienții spitalului din anul 2011, colaborarea între instituțiile noaste desfășurându-se în condiții optime, serviciile noastre fiind apreciate atât de beneficiar, cât și de destinatarul final – pacienții spitalului. Drept dovadă a profesionalismului de care am dat dovadă în realizarea obligațiilor contractuale de-a lungul timpului, am primit din partea Spitalului Clinic de Psihiatrie și Neurologie Brașov mai multe recomandări pentru a fi transmise către terții interesați de serviciile noastre”.
Sura citată precizează că, între părți, colaborarea a devenit tensionată de când la conducerea unității spitalicești se află actualul manager, dr. Florin Bâgiu.
„Încă de la preluarea funcției (martie 2019 – n.r.), a ales să adopte un mod diferit de colaborare cu obiectiv final – schimbarea prestatorului, pe care noi îl apreciem ca fiind făcut cu rea credință, constituind în aprecierea noastră ca fiind o formă de hărțuire adresată personalului și activității prestate de subscrisa, având impact atât economic, cât și de imagine asupra activității noastre în ansamblul ei, societatea noastră înregistrând o producție zilnică de 8.000-10.000 meniuri și niciun alt beneficiar nu a sesizat în această perioadă vreo neconformitate privind calitatea produselor noastre. Totodată, am sesizat conducerea spitalulului cu privire la faptul că există un grad mare de probabilitate ca la nivelul secțiilor instituției spitalicești să existe anumite deficiențe în ceea ce privește organizarea și administrarea procesului de servire a hranei după preluarea acesteia de către reprezentanții spitalului de la societatea prestatoare (având în vedere că orice privitor/ aparținător neavizat poate observa multe neajunsuri privind curățenia și igiena din secții), recomandând să analizeze și să monitorizeze cu atenție modul în care se respectă normele de igienă alimentară și personală a angajaților spitalului, care manipulează hrana dupa preluare, modul de efectuare a operațiunilor de depozitare, porționare, servire și depozitare a hranei de către pacienți în frigiderele saloanelor sau hrănirea acestora cu produse achiziționate de la terți/ aparținători, cât și igiena personală a acestora. De asemenea, am solicitat să se evalueze în egal și corect mod și riscurile de contaminare a alimentului, în cadrul unității spitalicești, după predarea porțiilor de către lucrătorii noștri, riscuri la manipulare, administrare hrană, de către personalul spitalului, în condiții de igienă mai puțin conforme, așa cum apreciem noi, observând oficiile și sălile de mese din cadrul acestei unități. Mai mult decât atât, de la schimbarea conducerii spitalului, sesizările făcute de această instituție nu au fost fundamentate, fiind făcute cu rea credință, dovada stând în procesele verbale de predare-primire a hranei, care au fost semnate de beneficiar fără niciun fel de obiecțiuni. Prin urmare, de la momentul semnării proceselor verbale, întreaga responsabilitate a fost transferată în sarcina beneficiarului, acesta fiind pe deplin responsabil pentru depozitarea și distribuirea hranei către pacienți”, precizează reprezentanții SC Amrita Com SRL.
Răspunsurile la fiecare sesizare din partea spitalului sunt date prin serviciul juridic din cadrul societății și semnate de persoanele responsabile de executarea contractului și anume, realizarea producției, transportului și livrării hranei, potrivit adresei către Transilvania Expres.
„Tot neadevarată este informația că în recipientul de hrană a fost găsită o mănușă întreagă (…) cât și aceea că s-a găsit un pliculeț de ceai. De asemenea, dorim să precizăm că ori de câte ori, ca beneficiar al serviciilor noastre, Spitalul Clinic de Psihiatrie și Neurologie Brașov ne-a solicitat, în mod pertinent și fundamentat, să efectuăm demersuri sau să luăm măsuri care să ridice și mai mult standardul de calitate existent al serviciilor noastre, am depus toate diligențele de a răspunde prompt acestor solicitări, obiectivul nostru major fiind satisfacția beneficiarului nostru, preocuparea noastră continuă și permanentă fiind aceea de a oferi servicii de cea mai înaltă calitate, în conformitate cu prevederile contractuale, ale caietului de sarcini și cu respectarea tuturor prevederilor legale în vigoare”, a adăugat sursa citată.
Cât privește termenii contractuali cu Spitalul „Neuro” în speță, SC Amrita Com SRL arată că: „Livrarea hranei către toate sectiile spitalului (3 mese/zi) se efectuează respectând timpii de livrare, în conformitate cu cerințele caietului de sarcini, predarea făcându-se pe bază de proces-verbal de predare primire, avându-se în vedere: aspectul cantitativ, aspectul calitativ (aspect, gust, miros), respectarea condițiilor igienico-sanitare de ambalare, transport și distribuire la beneficiar, cât și predarea zilnică a unei porții de hrană preparată reprezentantului desemnat de către autoritatea contractanta, pentru a fi verificată obligatoriu de către medicul de gardă. O dată semnat procesul verbal de predare -primire, întreaga responsabilitate privind depozitarea și distribuirea hranei către pacienți se transferă asupra beneficiarului. In ceea ce privește aspectul privind fragmentul de mănuță găsită în hrană, respectiv un vârf de deget de mănuță, rezultată ca urmare a operațiunilor de tăiere din procesul de producție, vă informăm că acesta este un caz izolat, care face parte din categoria ‘riscurilor fizice de contaminare’, riscuri posibile a se produce în activități de producție de asemenea anvergură, care ar fi trebuit să fie evaluat corect de către conducerea spitalului și care se remediază prin luare de măsuri imediate, fără ca prestatorul să fie incriminat în presă. De asemenea, dorim să precizăm că în niciun proces-verbal, până la acest incident, nu s-a consemnat vreo neconformitate privind calitatea hranei și că sesizările întocmite de beneficiar au fost trimise la 3-4 zile după așa-zisa constatare a neconformității, pentru a nu mai putea fi verificate probele de hrană păstrate conform normativelor în vigoare, 48 de ore. Acest incident este unul nedorit, îl regretăm și vă informăm că personalul nostru angrenat în procesul de producție la departamentul catering a fost reinstruit și atenționat, pentru a manifesta o mai mare atenție în procesul de producție, astfel încât asemenea situații să nu se mai repete. Apreciem totodată că această situație neplăcută a fost în mod tendențios utilizată de către managerul spitalului, dr. Bîgiu Nicusor Florin, pentru discreditarea societății noastre în fața opiniei publice”.
Citiți aici articolul la care face referire Amrita Com SRL:
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.