Politic

Traseul primului segment al Autostrăzii Comarnic-Brașov… dacă se va face!

 

Unul dintre obiectivele de importanță națională promise de către politicienii din ultimele două decenii pare să se concretizeze. Cel puțin la nivel declarativ, lucrările la Autostrada Comarnic-Brașov ar trebui să înceapă în luna iunie, potrivit ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, după ce va fi desemnat constructorul.

Astfel, după traseul prezentat de digi24.ro, conform studiului de fezabilitate ce a stat la baza licitației, Autostrada începe la nodul rutier Râșnov, amplasat la câteva sute de metri spre Bran de la intersecția dintre DN 73 (Bran-Brașov) și DN 73A (Predeal-Pârâul Rece-Râșnov-Zărnești-Sibiu).

Din acest nod rutier șoferii pot coborî de pe autostradă spre Bran-Moieciu-Fundata sau, dacă aleg breteaua de legătură, pot ajunge în intersecția DN73-DN 73A, de unde pleacă spre Brașov (DN73) sau Zărnești-Sibiu (DN 73A).

Autostrada își continuă traseul la vest de Râșnov și de actualul drum național spre Brașov, traversând calea ferată Brașov-Râșnov-Zărnești, la ieșirea din Râșnov spre Zărnești, aproape de gara din Râșnov.

Autostrada urmează de aici o linie dreaptă, spre nord, până la intersecția cu DJ 112B, drum care merge spre localitatea Vulcan. Aici autostrada se sfârșește deocamdată. Continuă însă printr-un drum de patru benzi, în arc de cerc spre est, spre Brașov. De la intersecția cu DJ 112B urmează a se continua în viitor cu autostrada Transilvania. Viitoarea autostradă va avea un nod rutier la intersecția cu E68 Brașov-Sibiu, la aproximativ jumătate din distanța Ghimbav – Codlea.

Din giratoriul în care se termină autostrada, drumul de legătură pleacă spre Brașov ocolind pe la nord localitatea Cristian. Acesta va avea un alt giratoriu la intersecția cu DN 73B Cristian -Ghimbav și se va termina tot prin giratoriu în DN 73, în zona Piscul Bureților, aproape de zona Bartolomeu din Brașov.

Cam acesta ar fi planul după care se va lucra începând de luna viitoare, dacă rezultatul licitației nu va fi contestat la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiillor (CNSC).

După cum a amintit Digi24.ro, contractul este disputat în prezent de firma austriacă Strabag și de o asociere autohtonă, formată din firma Specialist Consulting, în insolvență, și firma Alpenside. Ultima are acționar un offshore din Cipru despre care constructorii spun că ar ascunde firma românească în insolvență Straco, deținută de frații Horpos, unul dintre aceștia fiind cercetat de DNA.

citiți și

„Construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov începe de la BRAŞOV”

 

 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button