Primarul Scripcaru și „Calea Verde a Municipiului Brașov” / Aproape 1 milion de lei, dorit din fonduri europene, doar pentru documentația tehnică
Primarul George Scripcaru va supune votului consilierilor locali brașoveni, în ședința ordinară de vineri, proiectul de hotărâre „Calea Verde a Municipiului Brașov – Conectarea ariilor majore de teren prin soluții de transport ecologic”.
Este vorba despre un proiect privind îmbunătățirea și extinderea infrastructurii dedicate transportului nepoluant din municipiul Brașov, prin amenajarea de piste de biciclete, zone pietonale și benzi dedicate pentru transportul electric, care să lege cartierele Brașovului cu zonele de interes din oraș, precum și localitățile din zona metropolitană.
Municipalitatea intenționează să aplice în cadrul Programului Operațional Asistență Tehnică 2014-2020, Obiectivul Prioritar 2 – O Europă mai verde, cu emisii scăzute de carbon, Obiectivul specific „Îmbunătățirea protecției naturii și a biodiversității, a infrastructurii verzi în special în mediul urban și reducerea poluării”, pentru elaborarea documentației tehnice care va conține: studiul de fezabilitate, studii geotehnice, expertize tehnice, studii pentru obținerea acordurilor/ avizelor de mediu, studii hidrologice, studii topografice, documentații cadastrale, documentația de avizare a lucrărilor de intervenție, după caz, conform purtătorului de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea.
Documentația tehnică are o valoare estimată de 968.700 lei, potrivit sursei citate.
Brașovenilor li se promite realizarea unei artere verzi a orașului Brașov, cu lungimea de aproximativ 25 km, care să unească centrul orașului, Universitatea, gara, autogara, zonele mari comerciale și industriale/de business și zonele din apropierea ariilor rezidențiale, care va consta în:
1) Amenajarea de suprafețe pietonale. Activitatea constă în reabilitarea trotuarelor și a indicatoarelor, amenajarea de spații comune pentru pietoni, dotarea cu mobilier urban.
(2) Construirea de piste pentru biciclete, triciclete și trotinete electrice. Pistele pentru biciclete vor avea lățimi de minim 2,50 m. (3,00 m. optim) pentru circulația dublu sens, asigurându-se un spațiu de siguranță față de partea carosabilă de minim 1 m.
(3) Amenajarea de stații pentru închiriere biciclete:
OPȚIUNEA A: Stații de închiriere de biciclete cu andocare (21 de stații, cu câte 25 de biciclete fiecare), plus un vehicul pentru colectare/livrare biciclete.
OPȚIUNEA B: Chioșc pentru închirierea bicicletelor (cu asistent).
(4) Construirea unei benzi de circulație auto, dedicată transportului public de călători și circulației autoturismelor electrice. Mai multe date – AICI.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.