Primăria BRAŞOV a dat startul la dezbaterea publică privind Regulamentul pentru organizarea concursurilor de arhitectură
Proiectul de hotărâre privind regulamentul cadru pentru organizarea concursurilor de arhitectură a fost lansat în dezbatere publică. Astfel, persoanele interesate pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare, în perioada 27 iunie – 14 iulie, prin intermediul Centrului de Informaţii pentru Cetăţeni, către Primăria Braşov, Biroul Informaţii Publice şi Mass-Media sau pe e-mail infopublice@brasovcity.ro.
În expunerea de motive se precizează că strategiile de dezvoltarea ale Municipiului Braşov au ca prioritate creşterea calităţii mediului construit, prin ridicarea nivelului de competenţă profesională, competitivitate, precum şi îmbunătăţirea nivelului de educare şi implicare a publicului, asigurarea transparenţei şi atragerea de talente.
De ce sunt necesare astfel de concursuri? Avantajele ar fi: generarea performanţei, atragerea de talente, asigurarea transparenţei procedurii, posibilitatea de a beneficia de expertiza unor profesionişti, precum şi câştigarea unui uriaş capital de imagine şi o dezvoltare economică indirectă.
„Concursul de arhitectură este cea mai adecvată metodă de obţinere a unor rezultate în care primează calitatea produsului de arhitectură. În cazul realizării unor proceduri de atribuire, altele decât prin concursul de soluţii, nu se garantează obţinerea celui mai bun proiect (operă de artă), atât din punct de vedere arhitectural cât şi artistic. Atribuirea acestor tipuri de contracte de proiectare se va face conform prevederilor Legii nr.98/2016, care menţionează faptul că încheierea contractului se face cu câştigătorul concursului, respectiv celui care i se atribuie locul I”, se mai arată în raportul de specialitate.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.