Politic

Pana pe 30 august, Mahindra&Mahindra ar putea prelua Tractorul UTB

  • logomytex.png
 

Andreea TANASOIU & Liliana JIGHIRA & Antonio ZOTA
Reprezentantii AVAS si cei ai companiei indiene Mahindra&Mahindra au discutat in cursul zilelor trecute chestiuni referitoare la privatizarea uzinei Tractorul UTB, stabilind si un anumit grafic de actiuni.
Deputatul PD Dumitru Puchianu a sustinut ca ultimul termen stabilit pentru identificarea unor investitori strategici, asa cum este Mahindra&Mahindra, care sa privatizeze cu succes uzina expira pe 30 august.
Puchianu a spus ca este posibil sa se realizeze o privatizare de succes pana la data amintita, dar in conditiile in care AVAS va grabi procedurile . Deputatul PD a formulat o serie de interpelari privind strategia de redresare a Tractorul UTB atat la AVAS si la Ministerul Agriculturii, cat si la cel al Economiei si Comertului. De asemenea, la Ministerul Finantelor a facut demersuri in vederea suplimentarii subventiei de stat pentru achizitionarea de utilaje agricole si tractoare de catre fermierii autohtoni.
Sursa citata a mai spus ieri ca nu mai exista probleme in aceasta privinta: Miercuri, o delegatie a uzinei, impreuna cu parlamentari brasoveni am incercat sa constituim un grup de lobby pentru Tractorul UTB la comisia de specialitate din Camera Deputatilor. Concluzia a fost ca uzina trebuie sprijinita, rezultand si ideea unanima ca o cheltuiala bugetara trebuie bine dirijata pentru a-si atinge scopul .

Sustinere exista, dar nu sunt bani
Referindu-se la situatia actuala a societatii Tractorul UTB, a carei soarta atarna in mare masura de acordarea unor noi subventii, Titu Serban, directorul companiei, ne-a declarat: Exista sustinere din partea reprezentantilor Guvernului pentru acordarea de noi subventii, insa nu prea sunt bani. Asta pentru ca toate ministerele contribuie in total cu 16.000 de miliarde de lei pentru reabilitarea zonelor inundate din judetul Timis. Deocamdata, situatia nu este atat de critica. Lucram la ultimele 30 de tractoare din lotul subventionat ultima oara. De asemenea, avem comenzi de 150 de tractoare pentru Egipt, 100 de tractoare pentru Turcia, 20 de tractoare pentru Serbia si de 8 tractoare pentru Slovenia . Titu Serban a adaugat ca societatea poate functiona in acest ritm pana la sfarsitul lunii iunie, dupa care totul depinde de acordarea subventiei.

BNS a facut demersuri pentru suplimentarea subventiei
Liderul Uniunii Sindicale Tractorul, Gheorghe Apostu, a precizat ca nu a fost lipsita de asperitati intalnirea pe care delegatia brasoveana, constituita din prefectul Aurelian Danu, directorul general al uzinei si liderul sindical, a avut-o marti cu reprezentantii Guvernului, care au cerut o nota de fundamentare pentru suplimentarea subventiei. In schimb, intalnirea cu membrii Comisiei de agricultura din Camera Deputatilor, la care delegatia brasoveana a fost insotita de secretarul general al Blocului National Sindical, Matei Bratianu, s-a dovedit a fi una amiabila, data fiind si sustinerea puternica din partea deputatilor brasoveni.
Ca urmare, membrii comisiei au decis sa invite in sedinta de saptamana viitoare reprezentanti ai Ministerului Agriculturii, Ministerului de Finante, Ministerului Industriilor si ai AVAS, pentru a obtine suplimentarea fondurilor de subventionare la cele 250 de miliarde de lei deja consumate, pana la concurenta celor 1.200 de miliarde de lei necesare tuturor producatorilor de tehnica agricola din tara. Conducerea BNS ne-a sustinut, dar subventia nu este doar pentru Tractorul UTB, ci pentru toti producatorii de utilaje agricole. In nota de fundamentare am aratat ca din cele 185.000 de tractoare, doar 110.000 sunt in stare de functionare, 25.000 sunt foarte vechi, iar restul sunt doar in inventar, iar necesarul este foarte mare. La directiile agricole din tara exista solicitari pentru alte 2.500 de tractoare. Numai ca de acest lucru trebuie sa il convingem si pe ministrul de Finante, Ionut Popescu , a precizat Apostu.
Liderul sindical a precizat ca din subventia de pana acum, 170 de miliarde de lei au revenit uzinei brasovene, cate 20 de miliarde de lei MAT Craiova si MYO-O Bucuresti, iar 40 de miliarde de lei societatii Ceahlaul .



Articole asemănătoare

0 0 voturi
Article Rating
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comments
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button