În ce stadiu se află proiectul de realizare a Autostrăzii SIBIU- BRAŞOV?
Având în vedere starea deficitară a infrastructurii rutiere și promisiunile nerespectate ale reprezentanților politici de la nivel central, reprezentantul FDGR în Camera Deputaților, Ovidiu Ganţ, a obţinut, din partea Ministrlui de resort, situația actuală a proiectului Autostrăzii Brașov – Sibiu, în special a tronsonului Făgăraș-Sibiu.
Astfel, în răspunsul datat 26 iunie 2017, al Ministerului Transporturilor, se arată că, în prezent, Compania de Drumuri, pe scurt CNAIR, are în derulare contractul „Revizuire studiu de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Făgăraş”.
Povestea acestui proiect este următoarea. Contractul a fost semnat în 17 aprilie 2015, iar data prevăzută pentru începerea prestării serviciilor a fiost 11 mai 2015. Prin adresa Ministerului Fondurilor Europene din 19 octombrie 2015, CNAIR SA a fost înştiinţată că proiectul cu pricina nu va mai primi finanţare prin Programul Operaţional Sectorial Transport.
Pentru că alte surse de finanţare nu au fost identificate la acel moment, CNAIR a suspendat proeictul în 18 noiembrie 2015, potrivit actului citat.
După exact un an a fost ridicată suspendarea, în urma găsirii unor fonduri în acest sens. Dar, din cauza unei perioade prea lungi de la momentul suspendării, a fost nevoie de o perioadă de 60 de zile pentru verificarea şi contactarea „experţilor cheie”, adică până în 17 ianuarie 2017.
Între timp, respectiv în data de 7 noiembrie 2016, s-a primit şi o notificare de la prestatorul Asocierea Aecom Ingineria SRL – Consitrans SRL – Search Corporation SRL că s-a schimbat „liderul de asociere”, fapt pentru care în 8 februarie a acestui an s-a încheiat actul adiţional privind modificarea denumirii asocierii şi a duratei contractului de servicii, iar în data de 10 februarie a fost emis ordinul administrativ privind reglementarea de predare a livrabilelor în cadrul duratei contractului de servicii.
„Precizăm că în perioada 14 martie – 28 mai 2017 au fost realizate investigaţii geotehnice pe sectorul de autostradă cuprins între km 0+100 – km 23-0000. De asemenea, în luna mai a avut loc o primă şedinţă cu reprezentanţii JASPERS în care au fost analizate aspecte referitoare la Analiza multicriterială preliminară. La final, reprezentanţii JASPERS au recomandat analizarea mai multor variante de traseu”, se menţionează în actul transmis de Ministerul transporturilor către Camera Deputaţilor.
Aşadar, după trecerea şi a acestei etape de analiză, va fi avizată varianta de traseu, sursa citată estimând că acest pas se va face până la finele lunii august.
Adăugăm că JASPERS este un parteneriat de asistență tehnică între trei membri (Comisia Europeană, BEI și BERD). Acesta oferă consultanță independentă țărilor beneficiare pentru a le ajuta să pregătească proiecte majore de înaltă calitate, care urmează să fie cofinanțate din două fonduri structurale și de investiții ale UE (Fondul european de dezvoltare regională și Fondul de coeziune).
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.