Politic

Hiperactiva d-nă Andronescu

 

D-na Ecaterina Andronescu se vădește o pensionară hiperactivă, cel puțin la nivel declarativ, în acest al patrulea (dacă am numărat bine) mandat de ministru al Educației. Orice-i trece prin cap, se repede să comunice nației, dând puternica impresie că a rămas nevorbită de data trecută când a ocupat biroul ministerial.

E și greu să enumeri toate ideile de “reformă” care o vizitează pe d-na Andronescu. Imensa majoritate a acestora se înscrie în ceea ce Petre Țuțea numea “aflarea în treabă ca metodă de lucru la români”. Iată doar câteva dintre cele avansate în spațiul public de d-na ministru:

– înlocuirea orelor de educație fizică și sport de la clasa pregătitoare, clasa I-a și clasa a II-a cu “ore de joc și mișcare”, acestea urmând a fi ținute de învățători. Revoluționară idee, nu-i așa? Numai că, la mai puțin de 24 de ore de la anunțarea genialei găselnițe, tot d-na ministru a declarat că s-a răzgândit. Pe motiv că proiectul dumneaei “conținea o serie de aspecte insuficient fundamentate”… No comment!

– Introducerea de ore “remediale” pentru elevii care au probleme la învățătură, adică ore suplimentare care ar urma să fie susținute, firește, de profesori. Întrebată cum anume vor putea fi obligați profesorii să presteze suplimentar, dacă vor fi plătiți în plus pentru asta și unde anume vor fi susținute aceste ore, având în vedere deficitul cronic de săli de clasă, d-na Andronescu a ridicat elegant din umeri. Se va analiza…

– Crearea posibilității ca și elevii de clasa I-a să poată fi lăsați repetenți. Și la „reforma” asta s-a renunțat, după protestele îndreptățite ale părinților și ale experților în educație, care au arătat că este o măsură traumatizantă, având în vedere vârsta fragedă a “victimelor”, și că, dacă un copil de clasa I-a are atât de mari dificultăți, culpa este mai degrabă a învățătorului.

– Modificarea sistemului de învăţământ, astfel încât clasa pregătitoare să devină clasa I-a, copiii urmând să intre în şcoală direct de la grădiniţă, iar clasa a IX-a să devină gimnazială. O modificare de adâncă substanță, să recunoaștem. Motivarea ei? Faptul că d-na ministru a declarat că o “amărăște” faptul că lumea numește clasa pregătitoare “clasă zero”.

– Segregarea copiilor cu nevoi special, prin înființarea unor clase speciale pentru aceștia (“mă gândeam dacă nu am putea să îi împărțim mai mulți într-un loc și să le punem profesori de sprijin acolo”). Chestia asta i-a adus nu doar dulci cuvinte (lumea civilizată pune accent pe integrarea acestor copii, nu pe segregare), ci și o plângere la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării.

– Reintroducerea uniformelor școlare standard pe țară, dacă am înțeles bine.

– Patru tipuri de examen de Bacalaureat: A1, A2, T și V, precum și “pre-condiționarea” (termenul îi aparține d-nei Andronescu) studiilor universitare pe care absolvenții de liceu doresc să le urmeze de tipul de Bacalaureat susținut. “Adică cel care are un Bacalaureat vocaţional se duce să facă studii universitare vocaţionale: Muzică, Sport. Cei care au ales formula pe care altă dată o numeam învăţământ real pot opta pentru studii universitare socio-umaniste, Ştiinţe sau Ştiinţe aplicate”, a explicat autoarea “reformei”. Oare când se va opri? Sau cine o oprește din “revoluția” dumneaei?


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button