Guvernul Orban vrea să facă autostrada Ploiești-Brașov tot în parteneriat public-privat, dar cu bani europeni
În Guvernarea Orban, Autostrada Ploiești-Comarnic-Braşov, în lungime de 58 km şi costuri de 997,75 milioane de euro se va promova ca proiect pilot în parteneriat public – privat, prin dialog competitiv. Decizia se va lua doar dacă se va obţine sprijinul Comisiei Europene şi dacă IFI (Instituţiile Financiare Internaţionale), Banca Mondială, BEI şi BERD vor fi de acord să participe la finanţarea proiectului. Se va utiliza Studiul de fezabilitate (SF) din 2015, pe un traseu și soluții tehnice moderne și prietenoase cu mediul ambiant, cum ar fi tunelurile. Toate acestea au fost trecute în planul de guvernare al Cabinetului Orban.
Programul de guvernare al PNL apreciază că autostrada ar trebui să traverseze Carpaţii prin Valea Prahovei, după construirea secţiunii de 58 kilometri de la Comarnic la Braşov, cu tuneluri pe 10 km şi fără tronsonul de la Ploieşti la Comarnic, așa cum vrea PSD să facă.
În versiunea PSD, Autostrada urma să fie construită pe traseul din studiul de fezabilitate din 2002 – 2006, ce trecea prin Buşteni, şi se renunţa la varianta din 2015 cu tuneluri de 10 kilometri şi cu 600 de milioane de dolari mai scumpă.
În acest moment, guvernul demis Dăncilă poartă negocieri pe ultima sută de metri cu un consorțiu chinez pentru a-i acorda proiectul autostrăzii, dar fără a avea sprijinul financiar al marilor instituții financiare internaționale, potrivit presei centrale.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.