Dezinteres total din partea școlilor de șoferi din BRAȘOV pentru dezbaterea la legea care reglementează circulația pe drumurile publice
„Am vrut să avem o dezbatere cu școlile de șoferi, pentru a vedea ce probleme întâmpină în activitatea lor, cum ar fi la nivelul organizării examenelor pentru obținerea permiselor auto. Am trimis peste 80 de invitații, atât la școlile de șoferi, cât și la zeci de cabinete de psihologi. Noi am organizat astfel de evenimente și în alte județe, precum Harghita și Sibiu, ocazie cu care am aflat multe lucruri interesante, care ne ajută să facem propuneri pentru modificări legislative, mai ales că în prezent se lucrează la un proiect pe codul rutier”, a declarat deputatul Izabella Ambrus.
Sursa citată a enumerat câteva dintre problemele reclamate la evenimentul similar care a avut loc recent la Odorheiul Secuiesc, județul Harghita, unde a existat interes pentru subiecte, deci și prezență în sala de dezbatere: „Factorul de stres al cursantului atunci când dă proba la traseu pentru obținerea permisului de conducere ar putea fi diminuat dacă polițistul nu ar mai sta pe bacheta din dreapta, intimidându-l, ci în spate. De asemenea, s-a spus că ar fi poate mai bine să fie un traseu prestabilit, iar o nemulțumire majoră este distanța foarte mare de timp de la data la care se promovează proba teoretică și condusul la proba practică”.
Unul mai neserios ca altul
Deputatul Bende Sándor și-a completat colega de comisie spunând: „Într-adevăr, la ora actuală sunt probleme cu termenele lungi de programare, atât la examinare, cât și la înmatriculări, permise. Am făcut chiar o simulare, joi, și am încercat să facem o programare la serviciile de permise și înamtriculări din țară. Rezultatul a fost că, de exemplu, în județul Brașov, am fost programați în 26 iunie, iar în județul Harghita, în 9 iulie. Aceste termene am vrea să le scădem, de aceea am vrut să stăm de vorbă cu reprezentanții școlilor de șoferi, să auzim ce soluții ar avea ei la această situație. Cauze sunt multiple, cum ar fi personal insuficient în cazul examinatorilor, uneori slabul interes al școlilor de șoferi, care sunt concentrate mai mult să aibă cursanți plătitori de cursuri decât să-i învețe, dar putem discuta și despre neseriozitatea cursanților care urmează școala de șoferi dar la teorie obțin rezultate slabe. Toate aceste aspecte încercăm să le coroborăm pentru a îmbunătăți cadrul legislativ”.
Și la nivelul examinatorilor sunt probleme, după cum a continuat Bende, care a transmis punctul de vedere al psihologilor cu care a stat de vorbă de-a lungul timpul și care au spus că ar fi mai benefic pentru toată operațiunea de obținere a permisului de conducere dacă elevul nu ar rămâne în mașină doar cu polițistul examinator, ci și cu instructorul, de preferat în dreapta, iar polițistul în spate.
Deputatul PSD de Brașov Roxana Mînzatu și-a exprimat la rândul său dezamăgirea la slabul interes al brașovenilor pentru acest eveniment: „Intenția de a dialoga cu școlile de șoferi pe tema legislației în vigoare a fost foarte bună, m-am alăturat demersului colegilor parlamentari UDMR și aș fi vrut să avem și aici o dezbatere, pentru că sunt oameni capabili și la Brașov să emită păreri foarte bune. Din păcate, am avut o sală goală. Ca brașoveancă, nu mi-a picat foarte bine, mai ales că am avut multe confirmări pentru prezență. Noi, la nivel de Parlament, am discutat multe dintre problemele existente la actualul cod rutier, aflat în această perioadă în dezbatere, dar și cu referire la modificările care ar trebui aduse”.
La rândul nostru am contactat câțiva reprezentanți ai școlilor de șoferi din Brașov, pentru a afla motivele care au stat la baza deciziei de nu se prezenta la dezbatere. Unii au spus că nu au primit invitație, alții că nu au avut timp suficient să se pregătească pentru astfel de discuții, însă toți au recunoscut că legea cu privire la circulația pe drumurile publice ar trebui modificată.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.