Politic

DEFICIT. Conform unui studiu, în BRAȘOV sunt aproximativ 95.000 de mașini și doar 80.000 de locuri de parcare, cu tot cu cele private și ale marilor magazine / CONSULTARE PUBLICĂ pentru soluții

  • 20210405_115603_287384.jpg
 

Brașovenii sunt invitați să se pronunțe asupra politicii de parcare din municipiu, în condițiile în care numărul de autoturisme în depășește cu mult pe cel al locurilor de parcare.

„Politica de parcare a municipiului Brașov” este documentul care face o analiză detaliată a situației parcărilor și mașinilor din municipiul Brașov și care propune o serie de soluții pentru a rezolva această problemă. Acest document a fost lansat în dezbatere publică. Primii care vor analiza rezultatele acestui studiu și propunerile sunt consilierii locali, participanți astăzi la o prezentare.

Studiul a inclus un audit detaliat al parcărilor din tot orașul, indiferent de tipul de parcare, al numărului de mașini, al necesarului de locuri de parcare, dar și o serie de soluții pentru o gestionare optimă a serviciului de parcare.

La nivelul Brașovului au fost identificate 80.697 de parcări, formate din parcări rezidențiale, parcări publice cu plată, parcări publice fără plată, parcări private, parcări în centrele comerciale și parcări pe domeniul public, în alte locuri decât parcările amenajate.

Pe de altă parte, la nivelul municipiului există aproximativ 95.000 de autoturisme care au nevoie de un loc de parcare, astfel că, evident, cererea este mult mai mare decât numărul de locuri existente. Așa se ajunge ca tronsoane întregi de străzi și trotuare să fie ocupate de mașinile parcate.

„O altă observație importantă în cadrul acestei analize este numărul de mașini parcate care sunt înmatriculate în alte județe și care reprezintă un plus de presiune pe parcările existente. Astfel, experții au constatat că peste 6.500 dintre mașinile parcate sunt înmatriculate în alte județe. Cu toate că există această problemă, modul de gestionare a parcărilor nu este unul eficient. Un exemplu de ineficiență în gestionarea locurilor de parcare sunt parcările rezidențiale, unde cele mai multe locuri sunt libere în timpul zilei, dar din cauza celor peste 16.000 de sisteme de blocare, vizitatorii din zonele respective sunt obligați să își lase mașinile pe carosabil sau să le urce pe trotuar. Acest lucru se întâmplă în condițiile în care, începând cu 2013, este interzisă montarea acestor sisteme”, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea.

Studiul vine cu o serie de propuneri prin intermediul cărora Municipalitatea să își optimizeze serviciul de parcări – vezi AICI studiul.

Prima etapă de consultare a brașovenilor va începe în data de 29 martie, când sunt invitați să participe la o întâlnire cu experții și reprezentanții administrației publice și ai asociației metropolitane de transport. Totodată, ei vor avea la dispoziție și un formular în care, în următoarele săptămâni, își vor putea exprima opiniile cu privire la soluțiile propuse.

Studiul a fost realizat de Vegacomp Consulting, în parteneriat cu CIVITTA Strategy & Consulting S.A., la comanda Primăriei Brașov, prin intermediul Asociației Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov, în cadrul proiectului de actualizare a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă.

Detalii privind consultarea publică din 29 martie

Organizator: Primăria Municipiului Brașov
Data desfășurării: Marți 29-03-2022 ora 18:00
Locul desfășurării: în mediul online (pe platforma ZOOM)
Termen maxim de înscriere: Marți 29-03-2022 ora 13:00
Detalii: Primăria Brașov invită brașovenii să se înscrie la o primă consultare pe tema strategiei de parcări a Municipiului. Discuția se va purta în jurul Studiului privind politica de parcări a Municipiului Brașov, realizat de un consorțiu de experți, la comanda Primăriei.

Format:
– Prezentarea studiului de către reprezentanții consorțiului de proiect
– Întrebări și răspunsuri pentru clarificarea metodologiei aplicate și a concluziilor studiului
– Formularea de puncte de vedere privind politicile publice propuse de consorțiul de experți

Invitați:
Cornel Bărbuț – Inginer, reprezentant al VEGA COMP SRL, elaboratorul studiului
Reinhold Stadler – urbanist, expert contractat de VEGA COMP SRL, elaboratorul studiului
Cătălin Frangulea – Asociația metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Brașov (coordonare PMUD)
Allen Coliban – Primarul Municipiului Brașov

În cadrul evenimentului vă veți putea exprima opiniile în ceea ce privește propunerile de politici publice pe tema parcărilor din municipiul Brașov.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare