Constructia aeroportului international de la Ghimbav ar putea debuta in 2006, a sustinut ieri, la Brasov, presedintele concernului canadian Intelcan Technosystems, Roland Weinsberger

Reprezentantii comisiei judetene brasovene privind gestionarea proiectului de construire a unui aeroport international la Ghimbav au expus ieri un raport privind stadiul in care se gaseste derularea acestei investitii. La dezbateri a participat si presedintele concernului canadian Intelcan Technosystems, Roland Weinsberger.
Presedintele Consiliului Judetean Brasov, Aristotel Cancescu, a precizat ca este pentru prima data cand acest proiect, promovat de 15 ani fara succes, a ajuns intr-o faza avansata.
Cancescu a anuntat ca zilele urmatoare vor fi definitivate actele de infiintare a societatii care va administra investitia: „Pana acum avem certitudinea ca vom avea ca partener concernul Intelcan, care va detine intr-o prima faza un pachet majoritar de 65%, urmand sa fie diminuat pana la 51%, daca vor mai exista firme private care vor dori sa investeasca. Restul actiunilor vor fi impartite intre Consiliul Judetean Brasov si cele din Harghita si Covasna, Consiliul Local Brasov si cel din Ghimbav. Se pare ca administratia judeteana din Covasna doreste sa preia un pachet de actiuni semnificativ, iar cei din Harghita un procent simbolic, dar cotele vor fi definitivate in urmatoarea perioada”.
Referitor la cum va arata aeroportul de la Brasov, Roland Weinsberger, a declarat ca este dorita construirea unui operator de talie internationala, care va ajunge in timp la un trafic prin terminale de pana la 2,5 milioane de calatori: „Aeroportul va fi de categoria a III-a, respectiv va putea fi accesat indiferent de conditiile meteo. Pista va avea 2.600 m, putand fi utilizata si de avioane de capacitati mari si de tip cargo. Traficul de marfuri este estimat initial la 60.000 de tone/an, putand fi majorat pana la 200.000 de tone/an”.
Investitorul canadian a precizat ca daca actele vor fi finalizate, lucrarile vor fi lansate in primavara lui 2006, urmand sa dureze 18 luni. Investitia va costa peste 100 de milioane de euro, in costuri nefiind cuprinse si valoarea proiectelor, care va fi achitata integral de Intelcan. Aeroportul va deveni profitabil, potrivit estimarilor canadienilor, in al treilea an de la inaugurare, cand traficul va depasi 400.000 de calatori/an.
Pentru stabilirea structurii arhitectonice a viitoului aeroport, conducerea Intelcan a lansat un concurs printre arhitectii canadieni.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

