Politic

Câți angajați vor mai fi la Primăria Brașov și CJ / Câți polițiști locali vor fi concediați / Ce mai conţine pachetul de reformă al administraţiei publice locale

Câți angajați vor mai fi la Primăria Brașov și CJ.

Premierul Ilie Bolojan și Cseke Attila, ministrul Dezvoltării, au prezentat pachetul de măsuri al Guvernului României pentru reforma administrației publice locale.

Ilie Bolojan a declarat:Sunt trei direcții importante pe care le vizăm prin măsurile pe care le propunem: 1. Să avem mai mult eficiență și responsabilitate; 2. Să întărim capacitatea administrativă pentru a gestiona probleme, pentru a genera dezvoltare; 3. Componenta de politici publice, descentralizare, digitalizare. Prin adoptarea acestor politici vrem să avem oa administrație care are decizia cât mai aproape de cetățean”.

Câți angajați vor mai fi la Primăria Brașov și CJ

Principalele măsuri propuse. „Întâi. Plafonarea numărului de angajați, stabilirea unui număr maxim pentru fiecare localitate la nivel național. Pentru primării, indicatorul principal va fi numărul de locuitori. Pentru CJ, pot fi indicatori rafinați, nu doar numărul de locuitori, pot fi numărul de unități administrative, un spital județean în subordine, funcție de numărul de autorizații de construire eliberate. În felul acest vom avea un număr maxim de angajați ai primăriilor și un număr maxim pentru CJ. Astăzi avem situații în care avem primii cu un număr mic de angajai care funcționează foarte bine și alte primării cu număr mult mai mare de angajați unde nu se vede niciun plus de servicii, de calitate. Avem CJ care au 100 de angajați și altele mai mici cu peste 200 de angajați. Modul în care va fi stabilit va face ca acolo unde personalul a fost supradimensionat să trebuiască să fie redus iar unde e redus măsura nu-i va afecta”.

„A doua măsură pe care o propunem e limitarea numărului de polițiști locali. Norma stabilită azi de 1 polițist local la 1.000 de locuitori va fi majorată. Cât? Va rămâne să stabilim. Avem orașe care au un polițist la 2.000 de locuitori și altele care depășesc limita legală și nu reușesc să-i aducă în limita legală datorită proceselor. Prin măsuri care țin de evitarea suprapunerilor de competențe cu Poliția, prin organizarea de dispecerate comune, prin direcționarea exactă a echipajelor, se stabilesc clar responsabilitățile. Dacă camerele de luat vederi se duc într-un singur dispecerat, toate polițiile își fac datoria mult mai bine”.

„O altă măsură importantă e stabilirea unei grile de salarizare unică pentru localitățile care nu-și acoperă din venituri proprii nici măcar cheltuielile de personal. Azi fiecare Consiliu Local își stabilește grila de personal și nivelul de salarizare. În multe localități, grila de salarizare e dusă la maxim, cu 25% din localitățile din România care nu-și acoperă din venituri cheltuielile cu salariile. Stabilirea unei grile la nivel național, pe care nu o vor putea depăși, este o decizie corectă, având în vedere că, în fapt, guvernul asigură finanțarea acestor localități cu sume importante. Celelalte unități, cu venituri proprii care acoperă integral cheltuielile, își vor putea stabili grila și organigrama pentru a-și optimiza funcționarea.

Câți angajați vor mai fi la Primăria Brașov și CJ

„Alocarea fondurilor guvernamentale funcție de eficiența activității. Mă gândesc la gradul de colectare a impozitelor. Această prevedere a fost amânată în fiecare an, având atât componente obiective, cât și grija de a nu deranja aleșii locali. Acest pachet se va rezolva în așa fel încât să existe capacitatea de a fi eficient. În condițiile în care nu se vor realiza indicatorii de eficiență, sumele de la nivel național vor fi repartizate direct proporțional. Un funcționar public va putea avea norma împărțită între două – trei primării. La o primărie mică, colaborarea între primării este foarte importantă. Un contabil poate rezolva problemele de contabilitate cu o jumătate de normă la primărie, o jumătate de normă la alta. Mă gândesc la alte componente de colaborare între primării, inclusiv partajarea de servicii, unele primării au servicii proprii de curățenie. Sunt situații în care nu mai avem biblioteci în rural și un bibliotecar poate lucra la două primării. Un bilbiotecar la o comună mică nu se justifică cu normă întreagă.

„Reducerea cabinetelor aleșilor locali, inclusiv a demnitarilor de la nivel central. Pe legea actuală, fiecare ales local are un cabinet. Cred că putem reduce acest număr, la nivel de țară numărul acestora depășește 10.000. Am încredere că aleșii locali înțeleg că putem funcționa mult mai bine, putem avea servicii mai bune cu mai puțin bani, dar folosind toate pârghiile pe care le avem la dispoziție pentru acest lucru.

„Am finalizat o analiză a modului în are gestionăm investițiile constatând că e nevoie să ne concentrăm pe finanțarea pentru proiectele europene, suntem în situația în care nu mai putem asigura toate finanțările (și Stadionul Tineretului din Brașov este în această… oală – n.r.). Un program important este programul Saligny. Am decis să piorititizăm aceste investiții și să continuăm finanțarea proiectelor într-un stadiu avansat. Pentru restul nu vom mai asigura în lunile următoare finanțarea.

Câți angajați vor mai fi la Primăria Brașov și CJ

Cseke Attlila, ministrul Dezvoltării, a vorbit despre descentralizare: „Vom propune simplificarea procedurilor, astfel încât să redăm atribuii de la nivel central la nivel local, cu resursele financiare aferente. O măsură specifică este descentralizarea activității organizării jocurilor de noroc. Autoritatea locală are dreptul de a decide dacă autorizează sau nu această activitate pe raza localității. Autoritatea locală poate decide amplasarea acestor activități în anumite zone. Autoritatea locală poate decide instituirea unei taxe speciale anuale care se va plăti de operatorul licențiat. În 30 de zile de la notificarea operatorului, autoritatea locală va aproba sau va refuza. Va fi instituit un termen de 6 luni în care cei care desfășoară aceste activități vor trebui să ceară acceptul autorității locale. Dacă acest accept nu va exista, activitatea nu se va mai desfășura. E o măsură prin care comunitatea locală poate decide dacă are nevoie de o asemenea activitate și să impună o taxă specială.

Câți angajați vor mai fi la Primăria Brașov și CJ

„Este incorect ca numai unii să plătească taxe și impozite, cetățeni care în fiecare an își plătesc dările. Se vor institui măsuri prin care alte venituri ale unei persoane să poată fi reținut la sursă. Aceste venituri pot lunar să fie virate direct în contul unității administrațiv teritoriale. Când există un venit, că el este venit care se dă prin AJPIS sau chiar prin primărie, să poată fi reținute sume pentru stingerea debitului. Certificat de atestare fiscală la zero: suspendarea permisului de conducere dacă amenzile nu sunt achitate în 90 de zile. Restituirea permisului suspendat are loc cu condiția dovedirii achitării tuturor debitelor. Dacă există un debit neachitat, permisul nu se restituie. Radierea unui autovehicul nu se va putea face decât cu prezentarea certificatului de atestare fiscală. Achiziționarea de mașini – doar când are toate datoriile plătite. Azi doar vânzătorul trebuie să aducă certificat de atestare fiscală.

Câți angajați vor mai fi la Primăria Brașov și CJ

„Autorizațiile de construire vor putea fi eliberate doar cetățenilor care și-au achitat taxele și amenzile. Propunem instituirea unor mecanisme moderne, de verificare cu privire la existența și mărimea imobilelor construite cu sau fără autorizație de construire, astfel încât să existe temei legal pentru primărie ca prin utilizarea dronelor să poată să identifice aceste imobile. Nu mai trebuie să meargă inspectorii pe teren, nu e problemă legat de dreptul de proprietate, este o metodă des folosită în alte state ale UE. Aceste drone astăzi sunt capabile și să facă măsurători. Pe baza acestor măsurători, se va deschide rol fiscal pentru cetățeanii care nu și-a declarat acesată construcție, indiferent că a fost construită cu autorizație de construire sau fără. Vom propune ca autoritățile locale, primăriile, să poată externaliza încasarea debitelor scadente către autoritatea locală prin firme de executare fiscală. O mențiune aici: cheltuielile cu executarea vor fi în sarcina debitorului.

„Aplicarea sancțiunii contravenționale – se propune modificarea cuantumului ce poate fi plătit în 15 zile, jumătate din cuatumul amenzii aplicate, nu jumătate din minimul amenzii. Modificarea codului de procedură fiscală, care azi spune că sunt informații de secret fiscal natura și cuantumul obligațiilor fiscale. Vom propune eliminarea de la secretul fiscal a acestor informații. Autoritățile locale și centrale vor putea publica pe șițe aceste informații care să devină publice.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

Back to top button