Politic

BRAŞOVUL e „un oraş neprietenos cu pietonii”

  • img-7320.jpg
 

Consilierul local Răzvan Popa, candidatul PSD la Primăria Braşov, a anunţat astăzi că va depune o solicitare (foto 2) primarului Braşovului George Scripcaru pentru convocarea Consiliului Local în şedinţa extraordinară, destinată exclusiv găsirii unor soluţii pentru ca trecerile de pietoni să nu mai fie capcane mortale. „Această modalitate este mai rapidă decât întrunirea unei treimi din consilierii locali. Trebuie să ne adunăm pentru a lua în discuţie situaţia devenită mai mult decât îngrijorătoare, acest fenomen al accidentelor pe trecerile de pietoni. Lucrurile au ajuns într-o zonă în care nu mai putem spune că sunt de vină pietonii sau şoferii, numai ei. Executivul Primăriei, care are rolul de a gestiona problemele de trafic, specialiştii Primăriei, Poliţia, cu care s-a făcut sistematizarea traficului, trebuie să vină cu măsuri să pună capăt pierderilor de vieţi omeneşti. Deja accidentele au ajuns la ordinea zilei, e săptămâna şi accidentul.”

El a reamintit că Poliţia Rutieră a făcut o inventariere a problemelor legate de trecerile de pietoni, din care reiese că unele sunt nesemnalizate, altele prost semnalizate sau iluminate insuficient, iar în anumite zone trebuie înfiinţate unele. „Legea prevede un sistem minim de semnalizare a trecerilor de pietoni, însă nimeni nu opreşte Executivul Primăriei să ia măsuri suplimentare dacă vede că cele luate până acum nu sunt suficiente”.

„Viaţa acelei eleve nu era mai scumpă?”

Popa a dat drept exemplu chiar Calea Bucureşti, unde vineri seară a murit o elevă de 16 ani, pe trecerea de pietoni, arteră care e intens circulată cu viteză. „De asemenea, atunci când ieşi din giratoriul de la Gară, nu ştii pe ce bandă eşti. Nu ştiu nici acum ce rost a avut lucrarea aceea de acolo. Nu e firesc nici să ai un kilometru distanţă între două treceri de pietoni, cum se întâmplă pe Toamnei, pe Victoriei sau pe Saturn. La fel cum e anormal să avem un trotuar de 40-50 cm pe strada Mureşenilor, în plin centru istoric, care ar trebui parcurs pe jos de turişti.
Concluzia e simplă: Braşovul a devenit un oraş al maşinilor şi mai puţin al pietonilor. Punctul la care s-a ajuns e un drum înfundat. Trebuie să deschidem un pic, să vedem ce facem cu Braşovul rutier. E un oraş neprietenos cu pietonii, este invers de cum merg oraşele în Europa. Acestea încearcă să încurajeze locuitorii să folosească alte mijloace de transport decât maşinile proprii, mijloace ecologice, la noi se lărgesc şosele. E, clar, o problemă de strategie. Sunt treceri de pietoni greu de văzut şi care trebuie mai bine evidenţiate. Este treaba celor de specialitate, din Poliţia Rutieră, din comisiile tehnice ale Primăriei să vină cu soluţii. Semafoarele cu temporizare mi se par soluţii de bun simt. Fireşti ar fi şi luminile montate în asfalt, aşa cum sunt la Judeţean. Sunt unele ţări care au adoptat un sistem mai avansat, un fel de proiecţii laser de-a curmezişul străzii, pe lângă trecerea de pietoni, pentru că cei care se apropie de „zebră” cu maşinile să ştie. Sigur că se vor găsi destui să spună că e scump să faci aşa ceva. Dar, spuneţi-mi, viaţa acelei fete de 16 ani nu era mai scumpă?”

În aceste condiţii, în care „sistemul de circulaţie din municipiu e nelalocul lui”, social-democratul consideră că are obligaţia să ceară acest lucru Primăriei şi chiar şi Consiliul Local are dreptul să ceară socoteală pentru ce se întâmplă. „Nu putem să aşteptăm să se întrunească Comisia de circulaţie! Hai să cădem de acord şi să stabilim anul 2016 că an prioritar pentru creşterea siguranţei în trafic a cetăţenilor. Cer convocarea Consiliului Local, ca în faţă acestuia să vină Primăria cu un set de măsuri, cu Poliţia Rutieră, specialiştii în sistematizare, să punem capăt acestui şir de tragedii”.

Totodată, până când se vor pune lucrurile la punct, Răzvan Popa cere „un efort suplimentar şi o acţiune conjugată a Poliţiei Rutiere cu cea Locală, care are atribuţii în zona traficului. O să fac aceeaşi solicitare şi prefectului, prin care îi cer, ca reprezentant al Guvernului şi coordonator al instituţiilor deconcentrate, între care şi Poliţia, să ceară acesteia un document scris cu trecerile de pietoni cu grad de risc”. 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button