BRAȘOV. Viceprimarul Sebastian Rusu și primarul Coliban, precizări privind lucrările de asfaltare și marcajele rutiere / De ce nu s-a lucrat pe timp de noapte
Viceprimarul Sebastian Rusu a făcut declarații, astăzi, cu privire la lucrările de asfaltare și de aplicare a marcajelor rutiere, în municipiul Brașov.
El a oferit informații despre acest subiect, după ce consilierul local Raluca Stancu a întrebat de ce au fost executate lucrări de marcare rutieră pe str. Mureșenilor, în aprilie, pentru ca luna aceasta să fie demarate lucrări de frezare, de așternere covor asfaltic și de aplicare de noi marcaje rutiere. Ea a acuzat că au fost cheltuiți în zadar bani publici și a întrebat care a fost logica demarării acestor lucrări. În replică, viceprimarul Sebastian Rusu a explicat că marcajele provizorii nu au fost suportate de Primărie.
De asemenea, viceprimarul le-a solicitat colegilor săi din Consiliul Local, dar și cetățenilor de rând să nu mai tragă concluzii pripite.
„Toată lumea este specialist și toată lumea vine cu tot felul de discuții și de păreri, în condițiile în care nu facem altceva decât să ne facem treaba. A fost un aspect acum două luni, că de ce nu marcăm noaptea, că marcăm ziua și se încurcă traficul, cu toate că acest lucru s-a făcut pe câte o bandă, lăsând și asigurând fluența traficului. Răspunsul meu a fost unul clar: Nu se putea marca, pentru că noaptea erau temperaturi negative. Dacă am fi executat marcajele rutiere pe timp de noapte, cu temperaturi negative și pământ rece, vopseaua s-ar fi exfoliat și atunci ați fi avut dreptate să ziceți că dăm banii degeaba. Un aspect… Al doilea, vis-a-vis de asfaltări… peste tot «Se asfaltează Mureșenilor» acum se asfaltează 15 Noiembrie… Vă asigur că aceste lucruri se fac pentru că fac parte dintr-un plan al asfaltărilor, un plan care reprezintă o normalitate, sunt probleme care au fost ridicate încă de anul trecut, toate aceste drumuri prezintă faianțări și burdușiri de-a lungul terasamentului, lucru care necesită reparații. Altfel, cu prima ocazie cu care va începe să dea frigul, bucățile de asfalt vor sări efectiv, pentru că încep să se desprindă.
Avem specialiști în cadrul Primăriei, la nivelul Serviciului de străzi și aceste lucruri sunt făcute în ordinea priorităților. Totodată, vă asigur că nu există doar centrul Brașovului, se asfaltează și în Tractorul, se asfaltează și în Răcădău, se asfaltează peste tot.
Legat de Mureșenilor și de acele marcaje rutiere, vă asigur că banii nu au fost aruncați și nici cheltuiți în mod necorespunzător, pentru că acele marcaje au fost gratuite (…). Urma să se intre în planul de asfaltare, dar pentru că începuse vremea bună și oamenii începuseră să iasă, am considerat că este foarte importantă siguranța pietonilor. Aceste marcaje au fost marcaje rutiere provizorii, menite să aducă un plus în siguranța cetățenilor, marcaje care nu au fost plătite de către Primărie. Au fost făcute doar în scop provizoriu, urmând ca apoi să se intervină cu asfaltarea”.
La rândul său, primarul Brașovului, Allen Coliban, a anunțat că mâine va avea loc o conferință de presă pe tema asfaltărilor, în care va fi prezentat și calendarul pentru perioada următoare (inclusiv costuri).
„Potrivit normativelor în vigoare, o stradă are nevoie de „reîmprospătare” a covorului asfaltic, respectiv de reasfaltare, o dată la opt ani, iar o dată la 16 ani ar trebui să treacă printr-un proces de refacere completă, adică o radere a întregii încărcături asfaltice, până la bază și o reconstruire, o reîncărcare. În cazul lucrărilor de întreținere, a acelor lucrări la opt ani, se vorbește de o aplicare a unui covor asfaltic de patru centimetri, în cazul lucrărilor ample se vorbește, evident, de a ajunge la stratul de bază și după aceea refacere”, a explicat edilul.
„Pe str. Mureșenilor, lucrările pe care le-am verificat în istoric, precedenta lucrare de amploare pe toată lungimea a fost la nivel de 2007, este ceea ce ne-au raportat inspectorii din zona respectivă, respectiv acum 14 ani, iar ceea ce s-a întâmplat acum a fost nu o lucrare care să meargă până la stratul de bază, ci o reasfaltare, care să prelungească durata cu încă 4 – 5 ani a infrastructurii existente”, a adăugat primarul Coliban.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.