Politic

BRAȘOV. Turnul de control al aeroportului din Ghimbav, „disecat” la nivel politic. Cine decide?

 
O decizie în ce priveşte turnul de control de la viitorul aeroport din Braşov şi a echipamentele de navigaţie necesare va fi luată de conducerea ROMATSA, a precizat vineri preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea, răspunzând interpelării publice făcută de deputatul USR Brașov, Tudor Benga.
 
Benga i-a solicitat, vineri, într-o conferinţă de presă susținută la sediul filialei județene USR Brașov, preşedintelui Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea, să precizeze concis cine va lua decizia în privinţa turnului de control al viitorului aeroport, şi anume dacă acesta va fi unul real sau virtual, dar şi în privinţa echipamentelor de navigaţie. 
 
„Toamna trecută ni s-a spus că decizia privind turnul de control va fi luată după ce va fi finalizat studiul, analiza de cost-beneficiu de la Eurocontrol. Termenul asumat de preşedintele CJ Brașov Adrian Veștea a fost luna martie. Atunci nu am aflat nimic. Am aflat în luna mai că a venit analiza, care n-a fost făcută publică, ci ni s-au prezentat doar concluziile. Personal am cerut să mi se pună la dispoziţie raportul Eurocontrol, însă mi s-a spus că nu este un document public şi m-au trimis la ROMATSA. O să cer şi acolo, însă aşa cum s-a exprimat CJ la acel moment, ni s-a spus că varianta turnului de control virtual este varianta cea mai eficientă. Eficient este un termen foarte elegant când ai nevoie să justifici nişte decizii. Dar nimeni nu vrea să spună cine va lua această decizie. Fac o solicitare publică pe această cale Consiliului Judeţean să spună cu subiect şi predicat cine ia această decizie”, a declarat deputatul USR.
 
În replică, preşedintele CJ Braşov, Adrian Veştea, a arătat, în aceeași zi, dar la sediul PNL Brașov unde se pregătea de o conferință de presă pe linie de partid, că există o singură instituţie din România care are dreptul de a opera un aeroport în România şi aceasta este ROMATSA. El a adăugat că tot această instituţie trebuie să decidă şi asupra echipamentelor necesare. De asemenea, Veştea a precizat că, în prezent, opinia informală a ROMATSA este că, sub aspectul cost-beneficiu, un turn de control virtual este mai eficient, costurile fiind cu 30% mai mici. Totodată, Veştea a menţionat că acest tip de turn de control foloseşte o tehnologie nouă, iar ROMATSA consideră că „este bine ca un astfel de proiect pilot să înceapă la Braşov”, însă a subliniat că o decizie finală se va lua numai după ce va fi finalizat studiul de fezabilitate.
 
„Noi vom cumpăra echipamentele de radionavigație, dar acestea și tot ceea ce înseamnă dirijarea traficului aerian nu le putem stabili noi. La nivelul României există o singură instituție care are dreptul de a opera pe teritoriul țării noastre, iar această, printr-un ordin de ministru, are exclusivitate și este ROMATSA, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor și a Autorității Aeronautice Române. Anul trecut am solicitat ministrului de la acea vreme, Lucian Șova, sprijin pentru a beneficia de consultanța celor de la Eurocontrol – organismul internațional, de la Bruxelles, să ne facă o analiză cost-beneficiu. Vorbim de un raport gratuit, iar România poate beneficia de acest suport, mai ales că este pentru prima dată când solicităm ca țară un astfel de demers. (…) După discuțiile cu privire la protocolul de colaborare, semnat de Consiliul Județean în 8 martie, am primit acest sprijin, pentru a putea opera acest aeroport de la Brașov (…) Deci singura autoritate este ROMATSA”, a explicat Veștea. 
 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button