Brașov. Stradă între cartierul Noua și ocolitoarea municipiului

Primarul Brașovului, George Scripcaru, a inaugurat astăzi o nouă arteră de circulaţie care face legătura dintre cartierul Noua – de la intersecţia cu str. Prunului – şi tronsonul 1 al Ocolitoarei. Această şosea este amenajată, parţial, pe fostul traseu al căii ferate uzinale de la Roman, trece pe sub Calea Bucureşti şi calea ferată, apoi se conectează la şoseaua ocolitoare.
Proiectul „Asigurarea accesibilităţii către zona economică Braşov Sud -Est” a beneficiat de finanțare europeană prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, iar valoarea totală a investiției a fost de 16,04 milioane de lei. „Este al 17-lea proiect, din cele 20 cuprinse în Planul Operaţional Regional, finalizat la nivelul municipiului Braşov, acestea contribuind la dezvoltarea oraşului nostru din ultimii ani. Noul drum face legătura între cartierul Noua şi ocolitoarea municipiului, ceea ce înseamnă fluidizarea traficului de pe Calea Bucureşti şi asigurarea unei noi legături a acestui cartier cu restul oraşului. În următoarea etapă vom face artere de acces spre centrele comerciale din zonă. În acest fel vom crea o reţea de drumuri între Calea Bucureşti şi calea ferată, care va fi baza pentru dezvoltarea întregii zone” a declarat primarul.
Odată cu deschiderea acestei artere de circulaţie, vor fi modificări de priorităţi în intersecţia dintre strada Prunului, prelungire Poienelor şi strada Laminoarelor, precum şi la intersecţia dintre strada Prunului şi strada Brazilor. Referitor la aceste modificări, comisarul Florian Szanto, şeful Biroului Rutier Braşov, din cadrul Poliţiei Municipiului Braşov a declarat: „După deschiderea acestei artere de circulaţie se vor produce câteva modificări în ceea ce priveşte priorităţile pe străzile din această zonă, astfel strada Prunului va deveni drum cu prioritate şi pe tronsonul cuprins între sensul giratoriu de la intersecţia cu noul drum şi intersecţia cu strada Brazilor”
Artera proiectată are originea la intersecţia dintre strada Prunului şi traseul căii ferate uzinale, desfăşurându-se pe vechiul amplasament al căii ferate, până la subtraversarea căi ferate Bucureşti-Braşov, după care urmează vechiul drum de exploatare agricolă, până la intersecţia cu ocolitoarea municipiului.
Prezent la deschiderea circulaţiei pe acest drum, administratorul public al municipiului, Miklos Gantz, a declarat că „drumul trece pe sub magistrala CF Brașov-București, pe sub pasajul existent. Deoarece dimensiunile pasajului de cale ferată nu au permis amenajarea a două benzi de circulaţie, am introdus un sistem de semaforizare pentru trecerea pe sub pasajul amintit. Noul drum are o lungime de 2,145 km, trei sensuri giratorii, o lăţime de șapte metri, piste de biciclişti pe o parte şi trotuar pe cealaltă parte. Traseul este iluminat până la intersecţia cu magistrala CF 300. Pe lungimea drumului de sud-est am amenajat trei perechi de staţii pentru transportul în comun”.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

