Politic

BRAȘOV. Se extinde rețeaua termică în oraș

 

Vechea rețea de termoficare din oraș, de prin anii ț80, ar trebui modernizată, având în vedere starea actuală de uzură și degradare avansate. Parțiual, rețeaqua a fost îmbunătățită pe alocuri, însă tot nu face față întregii populații a Brașovului, racordată la sistem. 

Ca urmare, administrația publică locală vine cu niște propuneri în acest sens. Potrivit raportului de specialitate întocmit de Serviciul Public Local de Termoficare (SPLT) Brașov, aflat în subordinea Primăriei, o soluție ar fi „extinderea retelei termice, în  vederea de racordare de noi consumatori (Colegiul Național „Grigore Moisil”) coroborat cu reabilitarea térmică a Colegiului menționat (cu fonduri UE),  revigorarea SACET Brașov prin livrarea de energie termică pentru mari consumatori, pierderi reduse pe instalația nouă, deorece este o instalație de ultimă generație. În vederea realizării obiectivului de investiții se propune extinderea (realizarea) unui tronson de termoficare nou în vederea branșării la Colegiul Național Grigore Moisil de pe Calea București nr. 75. Tronsonul de legătura face parte din zona Metrom și are ca scop asigurarea cu agent termic către Colegiu, populație și alte persoane juridice cu dublă sursă de producere agent termic (motor producere energie termică în cogenerare și CT de cvartal)”.

Astfel, pentru reducerea consumului de energie și a emisiilor de CO2 se propune renuntarea la cazanele din cadrul Colegiului „Grigore Moisil” și cuplarea instalațiilor existente la rețeaua de termoficare a orașului, prin extindere, cu alimentare din centrala de cogenerare Metrom. De asemenea, alimentarea din rețeaua Nord va crește debitul de agent termic vehiculat pe rețeaua existentă dintre zona Metrom și căminul de racord al noii rețele, debit care a scăzut considerabil de-alungul timpului din cauza debranșărilor consumatorilor.

„Creșterea debitului va duce atat la posibilitatea utilizării în continuare a rețelei care riscă în scurt timp să devină inutilizabilă din cauza debranșărilor continue, cât și la o reducere a procentului de pierderi de căldură și agent termic din totalul vehiculat, având în vedere că aceste pierderi vor rămâne aproximativ neschimbate după creșterea debitului. Noua rețea alcătuita din două țevi cu diametrul DN 150 (tur și retur) se va racorda la cea existentă prin intermediul căminului de racord aflat în pe strada Pârăului. Rețeaua va continua pe strada Pârâului până la strada Luminii nr. 4 cu traversarea zonei Calea București prin canalul betonat, necirculabil, existent pe o lungime totală de 400 m. Între strada Luminii nr. 4 și Colegiul Moisil, traseul va fi pozat subteran pe o lungime totală de 100”, sunt doar câteva date tehnice specificate în proiect.  

În documentul ce va fi prezentat spre aprobare în ședința Consiliului Local Brașov din 24 iunie se mai arată că principalele caracteristici ale utilizării acestei soluţii, respectiv utilizarea conductelor preizolate şi a montării îngropate a acestora, constau în: reducerea pierderilor de energie termică; reducerea costurilor de întreţinere prin folosirea de materiale cu durată de viaţă mare şi dotări cu fiabilitate ridicată, folosirea eficientă a energiei termice duce la economii de combustibil, ceea ce are efect pozitiv asupra protecţiei mediului prin reducerea emisiilor de poluanţi în atmosferă, creşterea eficienţei energetice în vederea livrării agentului termic la parametrii cantitativi şi calitativi solicitaţi de consumatori, durate de execuţie mai scăzute şi durate de viaţă mai mari comparativ cu conductele montate în canal termic. 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button