Politic

BRAŞOV. Reducere la impozitul local timp de 7 ani pentru cei care realizează termoizolaţie cu autorizaţie de construcţie

 

În baza unei hotărâri a Consiliului Local, braşovenii care realizează lucrări de termoizolație la blocuri de locuințe sau imobile individuale, având autorizație de construcție, contract cu o firmă specializată și documentație de recepție a lucrărilor, beneficiază de de scutirea de 20% la impozitul pe clădiri. 

În acest moment, 2.656 de familii, majoritatea proprietari la bloc, se bucură de această facilitate. 

„Având în vedere că vine primăvara și începe din nou sezonul construcțiilor, inclusiv al lucrărilor de termoizolație, le reamintim brașovenilor că pot beneficia de această reducere a impozitului cu 20%, pe o perioadă de șapte ani, dacă își izolează termic locuințele, cu condiția ca aceste lucrări să fie executate cu autorizație de construcție și urmând procedura legală. Obținerea autorizației nu se poate face decât dacă lucrarea este executată pe întreg imobilul, iar acest lucru este foarte important nu numai pentru că este singura modalitate prin care se poate beneficia de scutirea de impozit, ci și pentru că obținerea autorizației și întocmirea documentației crește siguranța în calitatea lucrării. Cel mai important însă este faptul că lucrarea se execută unitar, iar acest lucru asigură eficiența maximă a termoizolației, pe lângă aspectul estetic. Este dovedit de către specialiști că anveloparea doar pe anumite porțiuni, preferată de anumite persoane pentru că este mai ieftin sau pentru că nu pot obține acordul toturor membrilor asociației, este complet ineficientă, pentru că spațiile neizolate creează «ferestre» pe unde se pierde căldura din zonele izolate”, a explicat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov.

Astfel de beneficii au fost acordate şi în trecut, doar că în alte condiţii. În perioada 2010-2012, a fost acordată o scutire de 50% din impozit pe o perioadă de trei ani pentru cei care executau legal lucrările de termoizolație exterioară a blocurilor sau caselor din Brașov, iar din februarie 2012 este valabilă scutirea de 20% la impozitul pentru imobilele izolate termic, pentru o perioadă de șapte ani.

 

Actele necesare 

În vederea acordării facilităților fiscale, proprietarii imobilelor care au executat lucrări de intervenție de reabilitare termică pe cheltuială proprie depun la Direcția Fiscală Brașov următoarele documente: 
– Cerere tip pentru scutire de impozit;
– Act de indentitate proprietar/proprietari, în copie conformă cu originalul;
– Autorizație de construire pentru executarea lucrărilor de intervenție, emisă în condițiile legii, în copie conformă cu originalul;
– Certificat de performanță energetică, în copie conformă cu originalul;
– Procesul – verbal de recepție la terminarea lucrărilor, întocmit în condițiile legii, prin care se constată realizarea măsurilor de intervenție recomandate de către auditorul energetic;
– Adeverință emisă de Asociația de proprietari (acolo unde este cazul) care să ateste faptul că apartamentul pentru care se solicită acordarea falicității este reabilitat termic.

Obligaţi, dacă va fi nevoie 

Dacă la începutul perioadei în care s-au executat lucrări de izolare exterioară a clădirilor (începând cu 2009), era foarte dificil pentru o asociație de proprietari să ajungă la acordul tuturor pentru a executa o astfel de lucrare, schimbarea legislației favorizează acum decizii care trebuie luate în numele întregii asociații.

Potrivit reprezentanților Serviciului Relații cu Asociațiile de Proprietari din cadrul Primăriei Brașov, decizia asupra izolării termice se poate lua acum într-o ședință a Adunării Generale a proprietarilor dintr-o asociație, cu o majoritate de 50%+1, la o primă convocare, sau cu majoritatea celor prezenți, la cea de-a doua convocare, dacă la prima nu s-a întrunit numărul de voturi suficient. Lucrarea se poate plăti din fondul de reparații al asociației sau se pot strânge alți bani, cu condiția să existe o decizie a Adunării Generale în acest sens. Tot prin decizia Adunării Generale se poate decide „păsuirea“ unor proprietari care nu au mijloace materiale în acel moment, precum și modul în care banii pot fi recuperați de la aceștia.

Pentru cei care refuză să fie de acord cu majoritatea și care nu vor să participe financiar la lucrări (indiferent că este vorba despre izolare termică sau alte lucrări care sunt necesare întregului imobil), există posibilitatea ca inițial plata să fie făcută de asociație, iar apoi banii să fie recuperați inclusiv în instanță, deși este mai bine ca fiecare proprietar să-și exprime acordul pentru acest gen de lucrări, pentrua nu fi probleme mai târziu.

Cât privește programul guvernamental de izolare termică a blocurilor, lansat înițial în 2009 (cunoscut și ca „programul 50-30-20“, cifrele fiind corespunzătoare procentelor din costul total al lucrării ce sunt suportate de guvern, primărie și, respectiv, proprietari), acesta nu mai funcționează în prezent, deoarece guvernul, de mai mulți ani, nu a mai alocat fonduri care să susțină acest program, astfel că singura variantă în acest moment este ca proprietarii să își suporte singuri cheltuielile legate de izolarea termică.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button