Politic

BRAȘOV. Primarul Coliban, despre Masterplanul Velo: „Dorim să avem o infrastructură ciclabilă care să cuprindă și să conecteze tot orașul”

 

Primarul Brașovului, Allen Coliban, a oferit noi declarații privind rețeaua de piste de biciclete care ar urma să fie realizată pentru a contecta cartierele din oraș. Deocamdată, totul este la nivel de discuții și… hârtii.

Astfel, săptămâna aceasta, Municipalitatea, în parteneriat cu Asociația Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public (AMDDTP), a organizat o primă întâlnire pentru discuții legate de „Masterplanul velo” – documentul privind elaborarea rețelei de piste de bicicletă.

„Dorim să avem o infrastructură ciclabilă care să cuprindă și să conecteze tot orașul. Proiectele despre care am mai vorbit în dezbateri anterioare sunt proiecte pe care le-am găsit în primărie, proiecte care nu asigură interconectivitatea aceasta de care avem nevoie, proiecte care luate individual au prezentat mai multe probleme, pe care am încercat să le reparăm din mers. Dar punctul de pornire pentru un Brașov ciclabil este un masterplan, o imagine de ansamblu, inclusiv cu soluții pentru punctele sensibile ale orașului, după care, pornind de la acest masterplan, să prioritizăm și să fazăm diverse proiecte în anumite cartiere și pe anumite artere. Avem nevoie de acest masterplan și încercăm să recuperăm timpul pierdut și să îl avem până la finele acestui an inclusiv dintr-o perspectivă a finanțărilor disponibile, pentru că vor fi în perioada următoare finanțări atât pe AFM, cât și pe POR sau PNRR. E esențial ca anul viitor noi să avem deja studii de fezabilitate pe care să le putem depune pentru finanțare. Avem drept consultanți cei mai buni și mai experimentați experți în acest domeniu din România”, a declarat primarul Allen Coliban.

Potrivit expertului în urbanism Reinhold Stadler, Masterplanul velo al Brașovului va fi construit din două rețele.

„O rețea principală, gândită în lungul principalelor artere care să formeze cadrane de 300-350 m și una secundară, formate preponderent din străzi cu traficul calmat (vmax 30km/h), străzi cu acces limitat doar pentru rezidenți sau trasee alternative, cum ar fi cele în lungul cursurilor de apă. O mare parte din aceste trasee sunt deja circulate de bicicliști și ne dorim ca cele două rețele să fie realizate împreună cu comunitatea. De aceea, întregul demers de realizare a masterplanului velo va fi unul cât se poate de participativ în care discutăm, dezbatem și rafinăm soluțiile împreună cu membri comunității interesați în dezvoltarea infrastructurii velo”, a precizat Reinhold Stadler.

Conform contractului pe care Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Braşov l-a semnat cu Civitta Strategy & Consulting SA, experții în mobilitate ai acestei companii vor elabora un masterplan velo pentru municipiul Brașov, care va reprezenta fundamentul pentru viitoarele investiţii în domeniul infrastructurii pentru utilizarea mersului cu bicicleta.

Valoarea acestui contract este de 95.000 de lei, fără TVA, având ca termen de livrare luna  februarie 2022.

VEZI ȘI:

Până în februarie 2022, BRAȘOVUL va avea o rețea întreagă de piste de bicicletă… pe hârtie / Brașovenii, invitați la discuții cu experții


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button