BRAȘOV. Patru variante pentru finanțarea, construirea și operarea Aeroportului Internațional de la Ghimbav
Patru scenarii pentru realizarea Aeroportului Ghimbav-Brașov au fost lansate de cei care au realizat Studiul de fundamentare al acestui proiect, document prezentat vineri de președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea. Potrivit specialiștilor care au întocmit documentul, cea mai bună soluție din punct de vedere economic este continuarea investiției cu forțe proprii de către CJ Brașov care va gestiona întreg proiectul.
„Ne asumăm până la capăt proiectul Aeroportului Brașov – Ghimbav, care din punctul nostru de vedere nu este o temă de campanie electorală, ci o necesitate pentru dezvoltarea economico-socială a județului Brașov. De aceea, vom face tot ce depinde de noi pentru a-l construi. Din păcate, acest proiect nu există în Master Planul de Transport, nu este o prioritate națională, după cum am văzut cu toții. Nefiind în acest Master Plan, nu se alocă nici posibilități bugetare și atunci va trebui să ne bazăm foarte mult pe ceea ce vom face noi la nivel local”, a spus Veștea, la încheierea dezbaterilor pe tema rezultatelor Studiului.
Astfel, s-a trecut la o nouă abordare privind a traficul, pornind de la 114.000 pasageri în primul an de operare, faţă de 600.000 prevăzuţi iniţial, precum și analiza celor patru variante prin care s-ar putea continua și finaliza proiectul.
Una dintre variante este finanţarea, construirea şi operarea aeroportului de la Ghimbav din fonduri publice. O a doua prevede constituirea unei societăţi pe acţiuni care să aibă ca scop finanţarea, construirea şi operarea aeroportului. A treia variantă de lucru ar fi realizarea unui Parteneriat Public – Privat, cu același scop, iar scenariul cu numărul patru este concesionarea către o companie privată sau o asociere cu entităţi private.
Pentru realizarea studiului au fost implicate două firme, una de consultanţă transport aerian şi una de avocatură.
„Am refăcut studiul de trafic aerian deoarece mi se părea puţin fezabil ca un aeroport în primul an de operare să înceapă cu 600.000 de pasageri. A fost refăcut şi am făcut o prognoză pentru 114.000 de pasageri, dar şi asta este foarte important, în sensul că trebuie începute demersurile de promovare ale aeroportului pe piaţa transportului aerian. Studiul de trafic a efectuat o prognoză pe 25 de ani a numărului de mişcări de pasageri şi cargo, după care s-au analizat patru scenarii”, a explicat Aurelia Fulger, reprezentanta uneia dintre firmele care a lucrat la studiul de fundamentare.
Următorul pas în realizarea proiectului Aeroportul internațional Brașov – Ghimbav este finalizarea Planului Urbanistic Zonal, proces care este în derulare și organizare a unei licitații pentru desemnarea unei firme care să se ocupe de procedurile de zbor. După ce toate aceste etape vor fi finalizate, construcția efectivă a aeroportului va începe.
Decizia finală asupra modului în care acest proiect vital pentru județul nostru va merge mai departe aparține plenului Consiliului Județean Brașov.
Citiți și:
BRAȘOV. Astăzi aflăm care este viitorul Aeroportului
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.