Politic

BRAŞOV. Nici un ofertant la licitaţiile organizate pentru ridicarea maşinilor parcate neregulamentar sau abandonate pe domeniul public

 

În afara celor de la Primărie, nimeni nu pare că ar vrea să se implice în ridicarea maşinilor lăsate de izbelişte pe drumurile publice. Reprezentanţii municipalităţii caută întruna soluţii pentru a elimina disconfortul creat de maşinile parcate neregulamentar sau chiar abandonate de mai bine de un an pe domeniul public al municipiului Braşov.

Ambele servicii au fost scoase la licitaţie anul acesta, după ce au fost stabiliţi termenii cadru şi procedurile, însă nici o firmă nu s-a arătat dispusă să se ocupe de aceste activităţi. Ca urmare, termenele pentru depunerea ofertelor la licitaţii au tot fost prelungite, apoi reluate.

În cazul maşinilor parcate neregulamentar…

În 23 ianuarie a fost publicat, pentru prima oară, anunţul de concesionare privind „Delegarea gestiunii prin concesionarea activităţilor de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor staţionate/oprite neregulamentar pe raza teritorială a UAT Municipiul Braşov”, pe o perioadă de 5 ani. Data limită de depunere a ofertelor s-a scurs în 2 martie, termenul fiind prelungit până în 13 martie, nefiind depusă nici o ofertă.

„Sper să finalizăm cât mai repede această procedură, iar activitatea să înceapă în cel mai scurt timp, ca să nu ne mai confruntăm cu situaţii în care unii confundă intersecţiile sau trecerile de pietoni cu parcările. Odată cu semnarea contractului, cei care vor parca în alte locuri decât cele special amenajate vor trebui să scoată din buzunar minim 500 de lei, mai ales că un criteriu în alegerea câştigătorului este timpul de intervenţie. În acest fel sper ca, în foarte scurt timp, şoferii să respecte aceste reguli, dar în primul rând să îi respecte pe ceilalţi şoferi şi pe pietoni”, a spus viceprimarul Laszlo Barabas la vremea lansării licitaţiei.

N-a fost să fie, pentru că nu a apărut nici un ofertant. Ca urmare, a fost reluată procedura în vederea organizării unei noi licitaţii. Doar că, de această dată, lucrurile au fost întârziate din punct de vedere procedural din cauza faptului că Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) a respins documentele pregătite pentru lansarea unei noi licitaţii, de altfel aceleaşi documente acceptate pentru prima procedură de licitaţie.

„ANAP a aprobat procedura iniţială, însă pentru a doua licitaţie a solicitat revizuirea documentaţiei în ceea ce priveşte redevenţele şi timpul de intervenţie. Ne-am conformat din acest punct de vedere, însă la acest moment suntem în discuţii la nivelul municipalităţii, încercând să identificăm şi altă soluţie optimă, poate mai atractivă pentru potenţialii ofertanţi în afară de cea a concesionării”, a declarat astăzi Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov.

Potrivit procedurii iniţiale, ofertele eligibile depuse de firmele interesate să ridice mașinile ar fi fost evaluate în funcție de două criterii, preţul ofertei (80 de puncte) și timpul de intervenţie (20 de puncte). Aşa cum am fost informaţi de reprezentanţii Primăriei în luna ianuarie, preţul ofertei reprezintă 80% din criteriul de evaluare. S-a ales ca şi criteriu de evaluare redevenţa, deoarece cu cât redevenţa este mai mare, cu atât veniturile realizate de municipalitate sunt mai mari. Timpul de intervenţie maxim era de 30 de minute, punctajul crescând în funcţie de reducerea timpului. S-a ales punctarea timpului, deoarece cu cât timpul de intervenţie este mai mic, cu atât se reduce disconfortul pricinuit de parcarea neregulamentară a autovehiculului ce urmează a fi ridicat.

Contractul are o valabilitate de 5 ani, valoarea estimată fiind de aproximativ 11,5 mlioane de lei (fără TVA), însă plata se va face în funcție de numărul de mașini ridicate.

În cazul maşinilor abandonate…

Povestea se repetă şi în cazul serviciului de ridicare a maşinilor abandonate pe domeniul public. Anunţul a fost postat pe site-ul de licitaţii tot în luna ianuarie, cu termen limită de depunere a ofertelor în 10 aprilie. Cum până atunci nu s-a arătat nimeni interesat, termenul a fost prelungit până în 26 aprilie, apoi până în 11 mai. Aşadar, mai sunt doar câteva zile până se închide licitaţia.

Contractul, valabil pe următorii patru ani, este în valoare de circa 268.000 de lei (calculat fără TVA).

Aşa cum am mai anunţat în cotidianul nostru, campania de ridicare a maşinilor abandonate pe domeniul public a început în luna decembrie 2017, după ce zeci de poliţişti locali au umblat pe străzi pentru identificarea „epavelor pe roţi”. Astfel, au fost descoperite peste 100 de maşini în prima fază, apoi alte zeci, care ar fi trebuit să intre în procedură de identificare a proprietarilor, notificare şi apoi ridicarea. Doar că multe dintre maşinile aflate deja în vizorul autorităţilor au intrat într-un nedorit „proces de mobilitate”, care s-ar traduce prin tupeul proprietarilor de a muta maşininile de pe străzile pe care le-au lăsat să „zacă” bine de un an, pe altele, poate nu la mare distanţă, dar unde nu mai pot fi arătate cu degetul că ar fi abandonate.

citiţi şi

BRAȘOV. Pregătiri pentru ridicarea mașinilor staționate sau oprite neregulamentar

BRAŞOV. Sute de maşini abandonate pe domeniul public, în vizorul autorităţilor locale


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button