Politic

BRAȘOV. Lucrările la pasajul vechi de la Fartec – noi promisiuni! (Galerie FOTO)

  • WhatsApp Image 2020-03-13 at 14.46.39 (1)_278780.jpeg
  • WhatsApp Image 2020-03-13 at 14.46.37_278776.jpeg
  • WhatsApp Image 2020-03-13 at 14.46.38 (1)_278777.jpeg
  • WhatsApp Image 2020-03-13 at 14.46.39_278778.jpeg
  • WhatsApp Image 2020-03-13 at 14.46.38_278779.jpeg
  • WhatsApp Image 2020-03-13 at 14.46.40 (2)_278781.jpeg
  • WhatsApp Image 2020-03-13 at 14.46.40_278782.jpeg
  • WhatsApp Image 2020-03-13 at 14.46.41 (1)_278784.jpeg
  • WhatsApp Image 2020-03-13 at 14.46.41_278785.jpeg
 

Anul acesta ar urma să se circule pe vechiul pasaj de la Fartec. Este noua promisiune făcută în legătură cu acest pasaj, care se află în lucru de mai mulți ani, spre nemulțumirea brașovenilor.
Viceprimarul Laszlo Barabas a verificat astăzi stadiul lucrărilor.

„Având în vedere că este un pod construit la începutul anilor ‘70 aflat într-o stare de degradare foarte accentuată, este o lucrare dificilă, pentru că sunt multe dimensiuni care sunt atipice Și fiecare pilon și fiecare element are nevoie de foarte multă manoperă. Sunt trei obiective de atins – menținerea capacității portante, respectarea normativelor seismice actuale și prelungirea duratei de funcționare cu cel puțin 25 de ani. Lucrările sunt în valoare de aproape 16 milioane de lei, inclusiv TVA”, a declarat viceprimarul Laszlo Barabas.

„Avem jumătate din infrastructura podului terminată. O reparație capitală implică o reparație atât la infrastructură cât și la suprastructură. Noi suntem la aproximativ 50% din partea de infrastructură, iar la partea de suprastructură, undeva la 25%. Lucrarea este foarte complexă pentru că este necesară modificarea schemei statice a acestui pod. Infrastructura inițială a fost avariată în proporție de 90%, și, mai mult, după ce am început să lucrăm am descoperit că foarte multe elemente de infrastructură nu erau la dimensiunile din planul inițial și trebuia să le confecționăm pe fiecare în parte la fața locului. Fiecare cămășuială are aproape 3.200 kilograme de fier, majoritatea fasonat la fața locului și toate sunt diferite între ele, așa că nu le putem prefabrica. Noua soluție tehnică rezistă și la solicitările seismice, și nu vom mai avea nici infiltrații. Practic, se modifică efectiv soluția tehnică, noua soluție fiind în conformitate cu normativele moderne de rezistență la seism și adaptată noilor condiții de trafic. Noi facem tot ceea ce este posibil ca în acest an să puteți circula pe acest pod”, a spus inginer Mihai Filip, șef de șantier.

De ce era necesar cortul

Dat fiind faptul că mulți brașoveni au făcut haz de necaz după ce au văzut cortul montat pe pod, constructorul a explicat necesitatea acestuia.

„Este un cort ca să putem lucra. Ca să legăm placa de suprabetonare de grinzi a trebuit să dăm pe fiecare dintre cele 16 deschideri aproximativ 1.000 de găuri, pentru conectori, iar dacă prin ei ar fi intrat apă, nu am fi putut lucra mai departe. Sunt foarte multe lucrări care trebuie protejate, și nu s-ar fi putut realiza fără această protecție, care va rămâne până aproape de finalul proiectului”, a precizat Mihai Filip.

Șeful de șantier a explicat și de ce nu ar fi fost mai avantajos să se facă de la zero un pod nou, așa cum ar fi preferat brașovenii, decât să aștepte de la an la an terminarea lucrărilor la cel vechi.

„Numai lucrările de demolare ale podului vechi ar fi costat cam tot atât cât costă reparațiile capitale pe care le facem în prezent. Având în vedere nodurile de circulație de sub pod, inclusiv calea ferată, demolarea ar fi fost extrem de dificilă, trebuia făcută pe piese care urmau să fie transportate cu utilaje speciale într-un alt loc și demolate, calea ferată ar fi trebuit deviată. Nouă ne-ar fi convenit să avem o lucrare de la zero, dar ca să începem o altfel de lucrare pe un teren eliberat complet de acest pod, costurile erau enorme, iar complicațiile birocratice și de natură funcțională extrem de mari”, a spus reprezentantul constructorului.

Date despre lucrare:

• Executant: Asocierea SC RECON SA – SC PRINFO SRL
• Obiect: Proiectare și execuție RK Pasajul b-dul Grivitei (Fartec) -continuare lucrări
• Valoare: 6.625.442,71 lei cu TVA + 9.218.824,33 lei = 15.844.267,04 lei cu TVA

Executat până la acest moment 45%

A fost demarată procedura de achiziție a serviciilor de proiectare și a lucrărilor de reparaţie capitală a podului pentru asigurarea următoarele performanțe tehnice, respectiv:

• Menţinerea capacităţii portante a pasajului conform clasei de încărcare pentru care s-a făcut dimensionarea iniţială a pasajului
• Asigurarea structurii la situația de proiectare seismică conform normelor actuale.
• Prelungirea duratei de exploatare cu cel puţîn 25 ani după execuția tuturor lucrărilor proiectate (Potrivit executantului, la finalul lucrărilor durata de viață va fi de 50 de ani)

Principalele lucrări de intervenție sunt:

1. Consolidare infrastructura pod : fundații pile (piloni) și elevații
2. Lucrările pentru devierea și restabilirea circulației rutiere și feroviare
3. Lucrările de racordare a rampelor de acces
4. Lucrări cu specific feroviar
5. Liftarea tehnologică a suprastructurii.
6. Continuizare grinzi. Refacere dală
7. Lucrări la calea de pod
8. Reparația și protecția suprafețelor din beton de la intradosul suprastructurii podului
9. Testarea podului în regim static și dinamic

Lucrările implică unirea grinzilor în trosoane de câte 4 deschideri și necesită ridicarea tuturor grinzilor și înlocuirea tuturor aparatelor de reazem pentru respectarea normelor de proiectare antiseismice actuale.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare