BRAȘOV. Juriștii Prefecturii au respins 196 de acte administrative anul trecut
Prefectul Ciprian Băncilă a convocat astăzi o ședință de lucru cu toți secretarii unităților administrativ-teritoriale (UAT), secretarii de primării din județul Brașov, pe ordinea de zi fiind teme privind organizarea alegerilor locale, modul de îndeplinire a îndatoririlor secretarilor și s-a prezentat un raport privind verificarea legalității actelor administrative, în anul 2015. Din documentul prezentat de șefa Serviciului de Verificare a Legalităţii Actelor, Aplicării Actelor Normative, şi Urmărirea Actelor cu Caracter Reparatoriu, Contencios Administrativ şi Arhivă din Instituția Prefectului Județul Brașov, Grațiela Chițu, a reieșit că anul trecut au fost 49.123 de acte administrative emise sau adoptate de către autoritățile administrației publice locale (441 de hotărâri de Consiliu Județean, 5.502 hotărări adoptate de consiliile locale și 43.180 de dispoziții emise de primari), în anul 2015. Dintre acestea, 196 de acte administrative au fost supuse procedurii prealabile de atenționare sau atacate în instanța de contencios administrativ: o hotărâre a CJ, 119 de HCL ale celor 58 de consilii locale din judeţ și 76 de dispoziții de primar. „Principalele deficiențe constatate sunt incorecta stabilire a cadrului legal aplicabil, depășirea competențelor, nerespectarea regimului juridic al bunurilor proprietate publică sau privată, nerespectarea termenelor de comunicare a actelor, neîndeplinirea unor proceduri prealabile, cu precădere în domeniul gestionării resurselor umane”, a explicat Grațiela Chițu.
Prefectul județului a solicitat să se acorde atenție implementării măsurilor și respectării termenelor dispuse de către comisiile de control și de verificare care s-au deplasat la sediul primăriilor unor unități administrativ-teritoriale din județul Brașov, în cadrul unor acțiuni de control de fond sau ca urmare a sesizărilor primite din partea cetățenilor, altor instituții sau persoane juridice.
S-a pus în discuție, cu precădere, rolul activ pe care trebuie să îl îndeplinească secretarul unității administrativ – teritoriale în diverse domenii, precum asigurarea aplicării legislației privind restituirea proprietăților, asigurarea protejării sănătății publice și a sănătății animalelor, încheierea contractelor de ecarisare a teritoriului, completarea corectă a anexelor prevăzute de lege a fi transmise pentru dezbaterea succesorală.
Prefectul le-a solicitat secretarilor de UAT-uri să acorde o atenție sporită aplicării legilor proprietății și să se aplice corect cadrul legal prevăzut de Statutul aleșilor locali, mai ales în cazul încetării mandatelor înainte de expirarea duratei normale.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.