BRAŞOV. Intersecţie „Smart” la Universal. Semafoarele „văd” încărcarea mașinilor pe fiecare flux de trafic şi stabilesc singure unde să dea verde și unde stop
În municipiul Braşov a fost implementată, în această perioadă, prima soluție de „trafic adaptativ local”, la intersecția dintre Bulevardul Eroilor și străzile Nicolae Bălcescu și Constantin Dobrogeanu Gherea, cu scopul de a eficientiza circulația și a reduce timpii morți la semafoare, informează Primăria Braşov.
Practic, semafoarele „văd” încărcarea mașinilor pe fiecare flux de trafic și stabilesc singure unde să dea verde și unde „stop”.
„Acest tip de soluție va face parte și din viitorul proiect de management de trafic pe care Primăria l-a depus spre finanțare prin Planul Operațional Regional, proiect care a fost acceptat spre finanțare și pentru care așteptăm semnarea. Este încă o soluție Smart City implementată la Brașov, în contextul în care astfel de soluții reprezintă viitorul în administrarea eficientă a orașelor și în mobilitate”, a declarat primarul George Scripcaru.
Avantajele traficului adaptativ sunt în primul rând timpi de așteptare mai mici, bazați pe informații reale din teren și operare autonomă, fără intervenție umană. De asemenea, senzorii funcționează în orice condiții meteo, iar infrastructura, odată realizată, permite dezvoltări ulterioare de management de trafic, deoarece informațiile pot fi corelate între mai multe intersecții.
„La solicitarea domnului primar am montat trei detectori video care monitorizează fluxul auto pe fiecare dintre cele trei brațe ale intersecției de la Universal – str. Nicolae Bălcescu spre Teatrul Dramatic, Nicolae Bălcescu spre strada Dobrogeanu Gherea și Dobrogeanu Gherea spre Modarom. Sistemul video detectează mașinile care se apropie de intersecție și în funcție de numărul acestora, modifică în timp real timpii de verde pentru fiecare dintre fazele semaforului. Practic, sistemul detectează dacă sunt mașini la semafor pe un flux și dacă nu sunt, stabilește culoarea roșie pe acel flux, astfel încât circulația să se desfășoare cât mai eficient pe fluxurile celelalte. Desigur, există și anumite limite ce pot fi configurate, în așa fel încât la anumite intervale să se realizeze totuși cicluri complete ale semafoarelor, care integrează și traficul pietonal”, a explicat George Zaharia, reprezentantul firmei Flash Lighting Services, care se ocupă de semaforizarea orașului.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.