Politic

BRAȘOV. „ÎNȚEPĂTURI” la adresa lui Adrian Veștea pe tema Aeroportului! Când va fi dat în folosință?!.. ANALIZA lui Tudor Benga

 
Deputatul USR Tudor Benga a comentat pe subiectul Aeroportului Internațional Brașov ceva de genul „afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul”, având mai multe îndoieli cu privire la acest obiectivul investițional de mare importanță pentru Consiliul Județean.
 
„Am ales să nu comentez public ultimele știri despre Aeroportul Brașov până la finalizarea dezbaterilor pe bugetul județean. Intuiam, și am intuit bine, că vor mai apărea detalii semnificative dincolo de ce a ales CJ-ul să servească publicului la inceputul săptămânii. Fiindcă informația publică despre proiectul aeroportului este foarte atent coregrafiată de către șeful CJ Brașov și am o presimțire că șirul veștilor proaste de-abia începe. Sper sincer să mă înșel, însă sunt lucruri asupra cărora atenționez repetat de ani de zile și tare mi-e că vom ajunge la vorbele mele, și vă spun că îmi doresc din tot sufletul să n-am dreptate.
 
Povestea cu rezilierea contractului pentru cele 9 obiective ce trebuiau executate de Construcții SA Sibiu e doar o bucată din puzzle. Se știa foarte bine de la bun început despre istoricul păcătos al acestei firme, și la Sibiu rămăseseră în urma lor o serie de lucrări nefinalizate. Dar să zicem că CJ-ul are circumstanțe atenuante aici, la prima tură n-a fost decât un singur ofertant, lucrările nu erau de cine stie ce mare complexitate, în fine. Ceea ce este însă mult mai greu de înțeles este de ce a ales conducerea CJ-ului să țină informația despre reziliere ascunsă timp de șase luni. Pot și aici să accept la limită ideea că încă se negocia preluarea amplasamentului, în fine.
 
Ceea ce nu pot însă accepta este insistența cu care șeful CJ și echipa de proiect continuă să-i prostească pe brașoveni privind termenul de finalizare și deschidere a aeroportului. Văd că săptămâna asta au început să vorbească despre 1 aprilie 2022. Nu doar că termenul ăsta nu e realist nici măcar conform noului grafic de realizare a lucrărilor neterminate de către Constructii Sibiu. Dar balivernele despre debutul cu «curse interne» insultă inteligența oricărui om care pricepe cât de cât aviație comercială. Nu există trafic pentru absolut nici o cursă regulată internă de pe Aeroportul Brașov, vă dau eu în scris treaba asta. Aiurelile despre aeronave de 18 pasageri sunt praf în ochi. Am zis-o de zeci de ori și o voi mai zice: Aeroportul Brașov nu se va putea considera «finalizat» decât in ziua in care prima cursă regulată de pasageri va ateriza la Ghimbav. Iar acea primă cursă regulată va fi internațională, nu domestică, vă asigur.
 
Acum, informația importantă care a trecut pe sub radar și despre care bănuiam că va apărea în dezbaterile pe buget e de fapt cea care maschează pericolul cel mai mare: Alexandru Anghel, șeful echipei de proiect, a verbalizat explicit la dezbaterea publică fonduri pentru «partea de clădire de turn». Eu avertizez de doi ani de zile că povestea cu turnul virtual e extrem de șubredă. Verbalizarea explicită a «clădirii de turn» pe mine mă face să cred ca șeful CJ și al echipei de proiect au deja o informație pe care nouă ne-o țin ascunsă, și anume că va trebui construit turn fizic. Alt SF, alți ani și bani, altă distracție. Dacă se va dovedi într-adevăr așa, atunci 2024 devine cel mai timpuriu termen posibil pentru finalizare.
 
Nu am toate elementele din puzzle și nu am acces la toate informațiile privind proiectul. V-am spus tot timpul cinstit și deschis tot ceea ce am știut și intuit despre stadiul proiectului și am evitat în permanență să politizez acest obiectiv vital pentru dezvoltarea Brașovului. M-am adresat direct și Eurocontrolului si Romatsa, nu doar CJ-ului, pentru a lămuri povestea cu turnul virtual și am fost trimis cu grație de la Ana la Caiafa. Problemele din executarea contractului cu Construcții Sibiu pot fi o justificare pentru câteva luni de întârziere, dar dacă întârzierea se va contabiliza în ani, așa cum mi-e mie teamă că vom afla cât de curând, atunci discutăm despre cu totul altă responsabilitate și alți responsabili. Repet, sper sincer să n-am dreptate, dar dacă ne vom trezi cu finalizarea împinsă până in 2024 să țineți minte că nu va fi fost vorba nici o clipă despre problemele unui constructor sau altuia ci despre o strategie politicianista și un management de proiect defectuos”, a scris Tudor Benga pe pagina sa de Facebook.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button