Politic

BRAȘOV. Încep lucrările pentru refacerea podului peste râul Olt, dintre Șercaia și Hălmeag, grav avariat în urma inundațiilor

  • pod_halmeag2_265431.JPG
 

Conducerea CJ Brașov a semnat documentația de predare a amplasamentului către firma constructoare și a transmis ordinul de începere a lucrărilor pentru proiectul „Pod peste râul Olt pe DJ 131P – Șercaia (DN1) – Hălmeag la km 5+001”. Astfel, constructorul, SC Confer SRL Onești, are la dispoziție opt luni și jumătate în care să construiască podul și apoi să-l demoleze pe cel actual, avariat în urma inundațiilor.

„CJ Brașov reconstruiește podurile peste râul Olt, cel mai mare curs de apă care străbate județul nostru și cel care an de an ne cauzează probleme datorate inundațiilor. De peste 40 de ani, în județ nu s-a mai ridicat un pod de la zero, dar noi vrem să refacem din temelii toate cele șapte poduri care sunt în responsabilitatea nostră, fiind situate pe drumurile județene”, a declarat Veștea.

Valoarea contractului pentru podul de la Hălmeag este de aproxinativ 6,2 milioane de lei.

Sursa citată a menționat: „Având în vedere bugetul limitat al CJ Brașov, s-au făcut demersuri în ultimii doi ani pentru identificarea surselor de finanțare pentru aceste tipuri de investiții. În urma acestor demersuri, s-au obținut fonduri prin Programul Național de Dezvoltare Locală – etapa a II-a. Pentru proiectul podului de la Hălmeag, MDRAP a alocat către CJ Brașov 6.344.848 lei, contribuția CJ Brașov fiind de 1.034.710 lei”.

De proiectarea lucrărilor s-a ocupat SC Pod-Proiect SRL Iași, iar dirigenția de șantier va fi asigurată de SC Beta Cops SRL.

Podul va fi realizat din beton, va avea lungimea de 97,10 metri și lățimea de 6 metri, din care lățimea părții carosabile va ajunge la 5 metri. Infrastructura podului este formată din două culee și două pile pe fundații indirecte (piloți cu diametrul de 1,08 metri). Podul va avea trei deschideri de câte 30 de metri. Calea de rulare pe pod va avea lățimea de 5 metri, cu o bandă de circulație lată de 4 metri și două benzi de încadrare, de câte 50 cm. Pe ambele părți ale podului vor fi montate parapete direcționale. Actualul pod este din lemn. 

„Refacerea acestui pod este esențială pentru locuitorii din satele situate în dreapta Oltului – Felmer, Ticușul Vechi, Cobor, care de mult timp sunt văduviți de o cale de acces sigură și directă înspre Făgăraș și Brașov. Ne bucurăm că putem începe lucrările la acest proiect pentru care am semnat contractul de finanțare la sfârșitul anului 2017”, a precizat vicepreședintele CJ Brașov Adrian Gabor.

Podul de la Hălmeag este primul din cele cinci proiecte accesate de administrația județeană în cadrul PNDL II, care a depășit cu bine toate etapele procedurale și a intrat în executare.

 

 Pod nou peste Olt, la Voila

Un alt obiectiv de investiții deosebit de important pentru dezvoltarea economică a județului, dar și pentru asigurarea accesului forțelor armate ale MApN și ale NATO îl constituie construirea unui pod nou peste Olt, pe raza comunei Voila. CJ Brașov a realizat studiul de fezabilitate și proiectul tehnic și a făcut demersuri pentru identificarea surselor de finanțare. Astfel, prin PNDL se asigură pentru acest obiectiv de investiții suma de 14.716.520 lei, în condițiile în care din bugetul județului Brașov s-a alocat suma de 1.311.340 lei.

 

 Situația podurilor peste Olt

Consiliul Județean Brașov se ocupă de întreținerea a șapte poduri. Pentru cel de la Podul Olt (Hărman) a fost realizat proiectul tehnic pentru a se construi unul nou. Podul de la Arini este corespunzător din punct de vedere tehnic și CJ Brașov va face în acest an lucrări de întreținere curentă. Podul de la Măieruș este un pod din lemn care a suferit degradări în urma inundațiilor din 2018 și în acest an va fi reparat, fondurile fiind asigurate din bugetul județului Brașov. Administrația județeană caută soluții de finanțare în vederea construirii unui pod nou cât mai repede cu putință, după cum a precizat adminsitrația județeană. Pentru podul de la Crihalma au fost demarate, din 2017, demersurile pentru refacerea lui, realizându-se studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, după care, în 2018, au fost finalizate demersurile pentru predarea lucrării către CNI. În prezent, se lucrează la reconstruire. Podul de la Hălmeag se reconstruiește printr-un proiect al CJ Brașov finanțat prin PNDL II. La podul de la Voila există proiectul tehnic, fiind asigurată și finanțarea din PNDL II, pentru refacere. Anul acesta se vor desfășura procedurile de achiziție pentru execuția lucrărilor. Podul de la Augustin – Baraolt va fi refăcut în cadrul proiectului POR 2014-2020 de modernizare a drumului interjudețean Covasna – Brașov, pe care Județul Brașov îl derulează în parteneriat cu Județul Covasna.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button