Politic

BRAȘOV. Iată ce mai anunță Primăria despre lucrările de la pasajul Fartec / Când ar urma să fie redat în folosință (FOTO)

  • WhatsApp Image 2020-05-27 at 15.07.28 (2)_280820.jpeg
  • WhatsApp Image 2020-05-27 at 15.07.29_280821.jpeg
  • WhatsApp Image 2020-05-27 at 15.07.28 (1)_280822.jpeg
 

Primăria Brașov a anunțat că, astăzi, au început lucrările de betonare a suprastructurii pasajului Fartec, care ar urma să reintre în funcțiune până la sfârșitul acestui an.
După turnarea acestui strat de beton, urmează hidroizolația și straturile de asfalt.

„La pasajul Fartec a început prima etapă de betonare a suprastructurii, se betonează prima deschidere dintre cele patru, iar în următoarele zile se vor betona riglele și fundația de la pila 6. Date fiind condițiile atmosferice, mult-hulita «seră» își dovedește încă o dată utilitatea, pentru că se pot executa aceste lucrări de turnare a stratului de beton, deși afară plouă”, a declarat viceprimarul Laszlo Barabas.

Potrivit autorităților locale, pasajul construit la începutul anilor ‘70 se afla într-o stare de degradare foarte accentuată, iar lucrarea – care durează de mai mulți ani – este dificilă, pentru că multe dimensiuni ale componentelor ar fi atipice și nu ar respecta standardul din proiectul inițial. Executant este asocierea SC RECON SA– SC PRINFO SRL. Valoarea contractului de proiectare și execuție este de 15.844.267,04 lei cu TVA.

„Fiecare pilon și fiecare element are nevoie de foarte multă manoperă. La finalul lucrărilor, există trei obiective ce trebuie atinse: menținerea capacității portante, respectarea normativelor seismice actuale și prelungirea duratei de funcționare cu cel puțin 25 de ani.
O mare parte din ceea ce a însemnat partea de armare a pasajului a fost finalizată, astfel că urmează etapele care presupun efectuarea de lucrări preponderent mecanizate”, se arată într-un comunicat remis de Primărie.

„Se leagă toată structura secțiunii transversale. Suprabetonarea înseamnă legarea în secțiune transversală a suprastructurii, care este formată din șase grinzi, care sunt legate prin placa de suprabetonare. Pe grinda continuă, pe patru deschideri, avem aproximativ 20 de tone de armătură care leagă grinzile în secțiune transversală și longitudinală. În ultimele două luni am lucrat la consolidarea pilei 6, din zona căii ferate, consolidarea fundației va fi terminată în aproximativ 2 săptămâni, am făcut lucrări provizorii tot în zona căii ferate, pentru a putea lucra la pila 6, și am continuat cămășuiala riglelor. Mai avem cam 25% din lucrarea de cămășuială pentru finalizarea infrastructurii. Urmează să turnăm placa de suprabetonare pe deschiderile trei și patru, ulterior continuarea plăcii de suprabetonare în dreptul riglelor dintre pila 1, 2, 3 și 4 și a culeii 1, și continuăm lucrările pe următoare deschidere de grindă continuă. Peste suprabetonare urmează să punem hidroizolație, după care să turnăm straturile de asfalt și straturile căii de rulare – bordură, parapete. Încercăm ca până la finalul anului acesta să putem da drumul la circulație. Lucrarea va fi finalizată complet în cursul anului viitor, dar se vor efectua lucrări de cosmetizare la partea de intrados (sub pod) – curățarea grinzilor, injectarea microfisurilor, vopsire, protecție”, a declarat inginer Mihai Filip, șef de șantier.

Majoritatea pieselor de bază ale podului au fost executate la fața locului.

Principalele lucrări de intervenție sunt:
1. Consolidare infrastructura pod : fundații pile (piloni) și elevații
2. Lucrările pentru devierea și restabilirea circulației rutiere și feroviare
3. Lucrările de racordare a rampelor de acces
4. Lucrări cu specific feroviar
5. Liftarea tehnologică a suprastructurii.
6. Continuizare grinzi. Refacere dală
7. Lucrări la calea de pod
8. Reparația și protecția suprafețelor din beton de la intradosul suprastructurii podului
9. Testarea podului în regim static și dinamic.

Lucrările implică unirea grinzilor în tronsoane de câte 4 deschideri și necesită ridicarea tuturor grinzilor și înlocuirea tuturor aparatelor de reazem pentru respectarea normelor de proiectare antiseismice actuale.

VEDEȚI ȘI:

BRAȘOV. Lucrările la pasajul vechi de la Fartec – noi promisiuni! (Galerie FOTO)


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button