BRAŞOV. Ecologiştii vor organizarea unei licitaţii internaţionale pentru finalizarea Aeroportului Ghimbav
În conferinţa de presă organizată astăzi la sediul PER Braşov, consilierul judeţean Ionel Spinean ne-a spus că sunt mulţi investitori care ar vrea să facă aeroportul de la Ghimbav, astfel că PER susţine organizarea unei licitaţii internaţionale în acest sens.
În acest context, va vota împotriva propunerii lansate de preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, ca 10 milioane de euro să fie alocaţi de la bugetul judeţean pentru continuarea lucrărilor la obiectivul cunoscut ca Aeroportul Internaţional Braşov.
Una dintre companiile care şi-au manifestat interesul pentru a investi la Braşov este de origine turcă, Terminal Group Of Companies. Reprezentanţii acesteia s-au prezentat la Braşov de două ori (în decemrie şi ianuarie) pentru a duce tratative cu autorităţile locale în sensul precizat.
„Am vorbit cu acest investitor. El a promis ferm că, în doi ani de la obținerea autorizaţiei de construcție, termină Aeroportul. Ca garanție, în cazul în care nu finalizează lucrările în termenul promis, oferă o scrisoare bancară de 70 de milioane de euro, adică suma estimată de compania turcă pentru terminarea aeroportului. De aceea am îmbrăţişat ideea să facem o licitaţie internaţională, pentru că dacă investitorul care construieşte are şi interesul să îl opereze şi să scoată profit. Se ştie că adminstraţiile judeţene de la Cluj, Sibiu şi Mureş nu sunt foarte performante în ceea ce privește operarea aeroporturilor locale. De aceea un partener privat este cel care are interes să aibă profit, că este interesul lui”, a declarat Spinean.
Ecologistul a declarat că au avut loc două întâlniri recente, în lunile decembre şi ianuarie, dar nu a fost singura abordare din partea firmei turce, care a mai trimis Consiliului Judeţean Braşov o scrisoare de intenţie şi în anul 2015.
„Am decis să ies public acum cu acest subiect deoarece am văzut că sunt prinşi în bugetul judeţean 10 milioane de euro pentru continuarea lucrărilor la Aeroport. Păi investitorul turc, la întâlnirile la care a aprticipat şi preşedintele CJ Adrian Veştea, a spus că noi nu trebuie să mai facem nimic, că vrea să suporte toată investiţia. Deci, nu văd nici un rost să cheltuim aceşti bani, care pot fi folosiţi la alte investiţii necesare judeţului Braşov”, a argumentat Spinean.
Prin scrisoarea de intenţie din iunie 2015, turcii au transmis că la Ghimbav ar vedea construit un aeroport modern, cu o pista de 3.000 sau 3.300 m, platforme pentru garare avioane, acces taxi-22.000mp, iluminat piste, sistem drenaj, terminal pasageri de 11.000mp (magazine, duty free, birouri închirieri maşini, ATM, zona „mama şi copilul”, carantina, birou securitate, birou turism, zonă „mâncare şi băuturi”, magazine de suveniruri, zona CIP şi VIP), terminal cargo-3.500 mp, turn de control, staţie alimentare, heliport, terminal general de aviaţie, staţie de salvare şi pompieri internă, parcare, etc.
Mai mult, compania turcă şi-a manifestat ineresul atunci şi pentru alte proiecte în România, precum tren rapid, construcţie de căi ferate, construcţie de drumuri, centre de logistică, hoteluri. Pentru astfel de finanţări, Terminal Group Of Companies era dispusă să ofere până la 500 de milioane de dolari, cu garanţie de stat.
În ultima scrisoare trimisă autorităţilor locale la finele anului trecut, reprezentanţii companiei au reiterat că sunt pregătiţi tehnic şi financiar să investească „aproximativ 60 de milioane de Euro din surse proprii, să finalizeze construcţia în termen de doi ani şi să operaţionalizeze aeroportul pe baza de concesiune. Dacă se acceptă oferta noastră, suntem pregătiţi să oferim Consiliului Judeţean Braşov garanţie bancară pentru lucrările de execuţie. Suntem încrezatori că toate informaţiile sunt folositoare pentru a considera Terminal un investitor favorabil pe lista dumneavoastră ca potential contractant/partener”.
Pentru a fi mai convingători, turcii au prezentat şi câteva din realizările lor: „Compania noastră a realizat mai mult de 100 de proiecte de construcţie în ultimii 50 de ani, cu o valoare de peste 1,4 miliarde de dolari. Activităţile noastre sunt diversificate în cinci divizii majore: construcţii, operaţiuni aeroport, operaţiuni port, distribuţie gaze naturale şi energie, dezvoltare imobiliară (…) Am realizat de curand Sanliurfa GAP International Airport, partener al T&T Airport Operations Ltd, care este concesionarul ERCAN Airport in Cipru de Nord. Noua cladire a Facultăţii de Inginerie Civila din cadrul Universitatii Tehnice din Istanbul, este preluată de Terminal Construction&Trade INC cu termen de finalizare la mijlocului anului 2017”.
Mâine dimineaţă, preşedintele CJ Adrian Veştea a anunţat pentru orele 9.30 o conferinţă de presă tot pe tema aeroportului de la Ghimbav.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.