Brașov. Discuții interminabile privind aeroportul de la Ghimbav
Tema Aeroportului Internațional Brașov a stârnit astăzi discuții între aleșii județeni, când s-a votat un act normativ privind reglementarea situației unei suprafețe de teren de 59 de hectare pe care se realizează acest obiectiv.
Principalul subiect a fost legat aplicarea „Legii aeroportului”, adoptată la sfârșitul anului trecut de către Parlamentul României, prin care 200 de hectare sunt transferate de la Institutul de Cercetare în Domeniul Cartofului și Sfeclei de Zahăr către Consiliul Județean. Același teren a fost transferat și în 2007, printr-o Ordonanță de Urgență a Guvernului, aprobată apoi, în anul 2009, printr-o lege, condiția impusă atunci fiind ca lucrările să fie finalizate până la jumătatea anului 2014. „În anexa legii de anul trecut, apar niște numere cadastrale ce nu coincid cu cele din anexa ordonanței. În noua lege se arătă că procesul-verbal de predare primire trebuia semnat în termen de 30 de zile de la data intrării ei în vigoare. Am discutat cu cei de la institut și am convenit că în momentul de față nu poate fi semnat acest proces-verbal. Am vorbit apoi cu prefectul județului, pentru a vedea cum se poate corecta situația. Concluzia a fost că cea mai fezabilă soluție este să fie aprobată o Hotărâre de Guvern care să rectifice legea. Noi, în următoarea sedință de plen va trebui să aprobăm o hotărâre privind corectarea legii”, a explicat vicepreședintele Consiliului Județean (CJ) Claudiu Coman.
În schimb, consilierul județean Mihai Popa (PSD) a precizat că vina pentru neconcordanțele dintre cele două legi aparține administrației județene și a cerut efectuarea unei expertize topografice, care să clarifice situația. Coman i-a răspuns că toate detaliile și informațiile privind terenurile pe care se construiește aeroportul le-au fost comunicate aleșilor, care au primit documentația aferentă proiectului de hotărâre aflat pe ordinea de zi.
Hotărârea de CJ ce a fost aprobată astăzi a presupus transferul, din domeniul privat în cel public al Județului Brașov a unei suprafețe de peste 59 de hectare, care inițial trebuia să facă obiectul unui schimb de terenuri cu IAR Ghimbav: „Acestea fac parte dintr-o suprafață mai mare, de aproximativ 72 de hectare, dar în urmă cu mai mulți ani, 12 hectare au constituit obiectul unui schimb de terenuri cu proprietari care aveau parcele zona afectată de lucrările la aeroport”.
Pregătiri pentru reluarea lucrărilor
Claudiu Coman a mai spus în timpul ședinței că anul acesta trebuie refăcut studiul de fezabilitate pentru continuarea unor lucrări la suprafețele de mișcare, șanierul urmând a fi deschis după rezolvarea situației juridice a terenurilor.
De asemenea, fostul vicepreședinte al CJ, Mihail Veștea, a afirmat că s-au purtat discuții cu Administrația Națională Apele Române, care trebuie să efectueze lucrările de regularizare a pârâului Beselcin, investiția fiind deja prinsă în programul de investiții pentru acest an. „Pentru această lucrare, noi mai trebuie să rezolvăm problema exproprierilor”, a mai spus Veștea.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.