Politic

BRAŞOV. Dezvăluiri incredibile despre starea viitorului Aeroport

 

Nu ies socotelile cu banii cheltuiți, pentru că, printre altele, numai gardul a fost amenajat de vreo patru ori (dar acum nu mai este întreg), lângă pistă au apărut grădini de zarzavat, pe pistă trec camioane cu piatră şi alte autovehicule şi se fac aterizări neautorizate.

Vicepreședinta Consiliului Județean Brașov, Mariana Câju, care în ultimele aproape două luni a îndeplinit și atribuțiile de președinte, a ținut să facă astăzi precizări cu privire la situația viitorului aeroport Ghimbav-Braşov, pe care îl consideră „cea mai importantă investiţie” a CJ: „Lucrurile stau destul de rău. Chiar din prima săptămână când am fost validată în această funcție, am fost la aeroport pentru a cunoaște situația reală și nu am găsit o situație prea bună. Am luat imediat măsuri, în primul rând, am încercat măcar să asigurăm paza obiectivului, pentru că trebuie să ştim ce se întâmplă acolo 24 din 24 de ore. Am externalizat doar administrarea pistei, iar paza a fost preluată de Direcția de Pază de la 1 iunie. Avem trei posturi, adică 15 oameni, dar va mai fi suplimentat cu două posturi, fiindcă este o suprafaţă mare. Acest lucru ar fi trebuit să se întâmple şi cred că este obligatoriu ca viitorul plen să facă o listă pentru toate obiectivele din subordinea forului județean, la care să fie asigurată paza de către Direcţia de specialitate”, a explicat Mariana Câju.

Gard făcut de patru ori şi grădină de zarzavat în incintă

Vicepreşedinta CJ a mai spus că una dintre problemele pe care a descoperit-o pe șantierul aeroportului este și grădina de zarzavat a Institutului Cartofului, de la care provine suprafaţa de 200 de hectare. „Am descoperit că avem grădină de zarvat în incinta acestui obiectiv, iar cei de la Institutul Cartofului trec pe pistă ca să o stropească, ştiu că pare amuzant, dar nu este deloc o glumă”, a destăinuit vicepreședintele CJ Brașov. Totodată, aceasta a ținut să sublinieze că cel puțin scriptic s-au investit aproape 25 de milioane de euro în acest obiectiv până acum, dar nu prea ies calculele. De exemplu, gardul a fost amenajat de vreo patru ori, de firme diferite, iar acum pe o porțiune s-a surpat. Conform documentelor oficiale, a susținut Câju, gardul a fost amenajat inițial de firma Gotic, iar apoi de societatea Kasim Emaka.

30.000 de lei amendă pentru folosirea neautorizată a pistei

„Nici la pistă situația nu e prea fericită. Constructorul a dat o garanție de 9 ani, dar dacă nu vom face lucrările de canalizare din jurul pistei, se poate deterioara mult mai rapid. Totodată, am luat legătura cu instituțiile abilitate, astfel încât să nu mai aterizeze aeronave. Amenda pentru cei care folosesc ilegal pista este de 30.000 de lei. De când obiectivul este păzit de Direcția de Pază a fost o singură aeronavă care a aterizat și a fost avertizată că în cazul în care situația se va mai repeta, pilotul va fi sancționat. Lângă pistă este un aeroclub cu şcoală privată de zbor, iar fără o pază strictă, aeronavele și-au permis să folosească și pista. Acum situația e sub control și doar în situații de urgență se va putea ateriza pe pistă”, a punctat Mariana Câju.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button