Politic

BRAȘOV. CONTRE PNL – USR. Cine are dreptate, Mihai Veștea sau Allen Coliban?!…

 

Potrivit senatorului PNL de Brașov Mihai Veștea, autorităţile vor solicita aproximativ 550 de milioane de euro prin Programul Naţional de Relansare şi Rezilienţă pentru două dintre marile proiecte ale judeţului Braşov – aproximativ 250 de milioane de euro pentru trenul metropolitan şi 300 de milioane pentru spitalul regional. El l-a contrazis, astfel, pe primarul Brașovului, Allen Coliban (USR), care spusese că sumele alocate pentru cele două proiecte menționate sunt de 400-500 de milioane de lei, respectiv 600 de milioane de lei – vezi: BRAȘOV. INVESTIȚII de 1,5 miliarde de euro! PROIECTELE AMBIȚIOASE ale primarului Allen Coliban….

„Sigur că sunt discuţii şi sumele în discuţii au legătură şi cu PNRR, pentru că, atunci când discutăm de 300 de milioane de euro, ne gândim şi la ce ne propunem să solicităm prin acest program. Acesta nu este într-o formă finală. (…) Sigur că o componentă importantă va fi zona de Sănătate, dar trebuie văzut câţi bani vor rămâne aici şi, de aici, câţi putem obţine pentru spitalul regional de la Braşov. Încă din discuţiile pe care le-am avut anul trecut, în noiembrie-decembrie (…) discuţiile erau la 300 de milioane de euro”, a declarat Mihai Veştea, într-o conferință de presă.

În ceea ce priveşte trenul metropolitan, senatorul PNL a subliniat că o componentă restrictivă a acestui program european este că aproximativ 70% din cele 31 miliarde ce revin României trebuie contractaţi spre execuţie până la sfârşitul anului 2022, astfel că numai o parte din proiect va putea fi finanţată prin PNRR, în valoare de aproximativ de 250 de milioane de euro, așa cum a subliniat Agerpres.

„Şi atunci, discutăm cu ministerele Transporturilor şi Investiţiilor şi Proiectelor Europene (…) să vedem dacă putem să-l împărţim pe două componente: cea de achiziţie pe partea de garnituri de tren, de material rulant s-o facem pe PNRR, pentru că e mai uşor să faci documentaţia anul acesta şi lansezi licitaţia, iar până la sfârşitul lui 2022 să ai contractată investiţia, iar cea de-a doua, de reabilitare şi dezvoltare a infrastructurii rutiere, de construire de gări, electrificare s-o facem pe Programul Operaţional Infrastructură Mare”, a precizat Veştea.

Cele 250 de milioane de euro ar fi destinate achiziţiei de 13 garnituri duble de transport pe calea ferată, pentru şase direcţii (cu câte două garnituri) de plecare din Braşov, respectiv Valea Prahovei, Vama Buzăului, Sfântu Gheorghe, Feldioara-Rupea, Ghimbav-Codlea şi Râşnov-Zărneşti, pentru care există infrastructura necesară şi o a şaptea direcţie (o singură garnitură) pentru care nu există deocamdată infrastructura – spre viitorul Aeroport.

 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare