Politic

BRAȘOV. Contract de 16,63 milioane de lei, pentru 16 km de benzi pentru autobuze și repararea unor trotuare

  • autobuze.png
 

Primarul George Scripcaru a semnat, astăzi, contractul de finanțare pentru proiectul „Amenajare benzi dedicate transportului public şi trotuare adiacente”, prin Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectivul Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

Valoarea totală a proiectului este de 16.635.940,40 lei (inclusiv TVA), contribuția din bugetul local fiind de 2% din valoarea eligibilă a proiectului, respectiv 332.718,85 lei.

Proiectul prevede realizarea de benzi dedicate transportului în comun cu o lungime de 16,26 km; reabilitare trotuarelor adiacente traseului benzilor dedicate pe o suprafață de 4.700 metri pătrați, în zonele afectate de fisuri, tasări, văluiri; montarea a 849 de semne de circulație cu scop de avertizare și informare a participanților la trafic asupra traseului benzilor dedicate, în vederea menținerii acestor benzi libere, fiind utilizate exclusiv de mijloacele de transport în comun.

Lucrările prevăzute în contract

Amenajarea benzilor dedicate se va realiza pe carosabilul existent, prin frezarea pe o lățime de 4 metri și o adâncime de 6 cm a asfaltului existent și așternerea pe o suprafață de 23.400 metri pătrați a unui covor asfaltic nou, colorat, pentru a fi ușor de identificat de participanții la trafic. Marcajele rutiere se vor reface pe o lungime totală, cumulată, de 39 de km, cu vopsea reflectorizantă.
Pe suprafața benzilor dedicate, la începutul fiecărui sector (in zona intersecțiilor), se va aplica un marcaj „BUS ONLY” care va informa participanții la trafic despre existența benzii dedicate.

De asemenea, se vor monta, adițional semnelor de circulație existente, indicatoare rutiere de avertizare și informare asupra dispunerii benzii dedicate transportului în comun în cadrul carosabilului.

Amenajarea benzilor dedicate se va face pe următoarele sectoare de drum:

Traseul 1 – Str. Poienelor, Calea București, Str. Toamnei, Str. Hărmanului, B-dul Mihail Kogălniceanu, B-dul Iuliu Maniu, Str. Nicolae Iorga, Str. Lungă, Calea Făgărașului, Șoseaua Cristianului
Traseul 2 – Șoseaua Cristianului, Calea Făgărașului, Str. Lungă, B-dul Eroilor, B-dul 15 Noiembrie, Calea Bucuresti
Traseul 3 – B-dul Victoriei pe ambele sensuri

Pe Bulevardul Iuliu Maniu, banda dedicată transportului în comun va fi comună cu pista de bicicliști existentă, pe o lungime de 180 m, dat fiind ca limitele carosabilului nu oferă spațiu suficient pentru a păstra traseul pistei de biciclete separat. Trotuarele adiacente zonei amenajate cu benzi dedicate se vor moderniza prin reparații locale ale structurii trotuarului în zonele afectate de fisuri, tasări, degradări etc..

„Estimăm creșterea numărului de călători care optează pentru transportul în comun în detrimentul autoturismului propriu de la 7425 calatori/oră, la orele de vârf, în prezent, la mimim 7972 călători/oră, la orele de vârf”, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea.

Declarația primarului

„Astăzi am semnat cel de al doilea contract de finanțare nerambursabilă în mai puțin de o săptămână. Sper să păstrăm acest ritm, pentru a putea demara procedurile de achiziție pentru majoritatea proiectelor de investiții în primele luni ale anului 2020. Este o finanțare importantă pentru ceea ce înseamnă mobilitate în municipiul Brașov și, implicit, pentru programul nostru de reducere a poluării prin transformarea transportului public în principalul sistem de transport din orașul nostru. Odată cu implementarea acestui proiect toate autobuzele care vor circula pe Calea București, Toamnei, Iuliu Maniu, Iorga, Lungă, Calea Făgrărașului și retur, precum și pe Victoriei, vor avea la dispoziție o bandă dedicată transportului în comun. Astfel, sper să ajungem în situația în care cei care merg cu transportul în comun să ajungă cel puțin la fel de repede ca cei care utilizează autoturismul propriu, dar cu costuri mult mai mici. Sperăm ca, toate aceste măsuri care vizează transportul în comun, de la modernizarea transportului în comun și achiziția de troleibuze și autobuze electrice, până la benzi dedicate și construirea de park&ride-uri, acest tip de transport să devină principalul mijloc de mobilitate în interiorul orașului și, implicit, să reducem poluarea produsă de circulația autovehiculelor, care reprezintă unul dintre factorii determinanți al calității aerului”, a declarat primarul municipiului Brașov, la semnarea contractului.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button