BRAȘOV. Big Brother în troleibuzele Solaris, pentru numărarea călătorilor
Primăria Brașov a intrat astăzi în posesia primului contract de achiziție mijloace de transport electrice și hibride. Primarul George Scripcaru și Daniel Ciolan, reprezentantul furnizorului polonez, au semnat contractul de achiziție a 26 de troleibuze „Solaris Trollino 18”.
„Astăzi am semnat primul contract de achiziție de mijloace de transport din cele peste 130 pe care municipalitatea încearcă să le contracteze prin diferinte programe de finanțare nerambursabilă. În maximum un an de zile sper ca aceste troleibuze să fie puse în funcțiune pe traseele din municipiu. Este o etapă pe care o derulăm în cadrul strategiei de mobilitate și accesibilitate în interiorul orașului. Transportul în comun este cea mai bună soluție de mobilitate în Brașov și în zona metropolitană. Brașovul are nevoie de un transport în comun modern, care să ofere condiții pentru călători foarte bune, iar mijloacele de transport trebuie să fie cât mai puțin poluante. Aceasta este doar o primă etapă în achiziția de mijloace de transport electrice și hibride, însă nu ne vom opri aici și nici nu ne vom limita doar la mijloacele de trasport”, a declarat primarul George Scripcaru.
Astfel, edilul a amintit de alte proiecte de dezvoltare a transportului în comun din municipiul Brașov, pe proiecte cu fonduri europene care au fost depuse spre finanțare: construire Park&Ride – Bartolomeu, terminal transport urban Gara Braşov, infrastructură de garaj pentru transportul public, sistem centralizat de monitorizare şi control al traficului în municipiul Braşov, extindere sistem de management informatizat pentru transportul public, amenajare benzi dedicate transportului public şi trotuare adiacente, toate gândite pentru reducerea poluării și pentru eficientizarea fluxului de călători.
Directorul general Solaris România, Daniel Ciolan, a precizat: „Suntem cel mai mare producător de troleibuze și autovehicule electrice din Europa și avem plăcerea de a semna astăzi acest contract, primul derulat de MDRAP cu o primărie din țară, în care noi suntem furnizori. Autobuzele vor fi dotate cu toate sistemele și gadgeturile de la acest moment, ce vor furniza informații care să permită gestionarea și eficientizarea activității de transport: număr de călători, corelat permanent cu traseul, stația, ora etc, astfel încât activitatea de transport să fie eficientizată la maximum tot timpul zilei”.
La rândul său, directorul fâgeneral al RATBV, Geroge Cornea, a dăugat că troleibuzele care vor veni vor avea o capacitate de 130 de călători, dintre care 40 pe scaune și vor veni dotate conform cerințelor momentului: „Vor avea sistem de informare a pasagerilor cu tracking GPS și anunțarea stației următoare, două unități de aer condiționat pentru pasageri și una pentru șofer, două display-uri pentru anunțuri și reclame, patru validatoare, prize USB pentru încărcarea telefoanelor și altor dispozitive mobile, wifi etc, și vor dispune de baterie care le permite o autonomie de 5 km, astfel încât să poată deservi și porțiuni de traseu care nu sunt dotate cu cablu electric. Sperăm să le putem opera cât mai repede”.
Contractul vizează furnizarea a 26 de troleibuze „Solaris Trollino 18“, de 18 metri, articulate. Troleibuzele vor fi dotate cu acumulator, care oferă o autonomie de minimum 5 kilometri în lipsa contactului cu linia de electricitate, lucru ce le va permite vehiculelor să folosească energia din baterii în zonele în care nu există rețeaua electrică necesară. Troleibuzele vor fi utilizate pe liniile de transport 1, 2, 6 și 31 din municipiu.
Cele 26 de troleibuze care vor fi achiziţionate în cadrul proiectului vor deservi liniile 1, 2, 6 şi 31. Alegerea acestor trasee are la bază necesitatea extinderii transportului electric pe rute care nu sunt 100% electrificate, urmărind să se realizeze: diminuarea poluării în zona centrală a oraşului (până în Livada Poştei), unde se înregistrează cele mai mari volume de trafic, iar transportul public este asigurat în prezent exclusiv cu autobuze Diesel; activarea unui tronson de reţea aeriană neutilizat în prezent (Str. Zizinului) şi creşterea gradului de utilizare a altor tronsoane slab deservite de troleibuze (Str. Hărmanului, Bd. Muncii); diminuarea costului ridicat de operare al transportului cu troleibuze (12,49 lei/km).
Termenul de livrare este de 12 luni de la Ordinul de începere al contractului.
Prin implementarea proiectului se va realiza reducerea emisiilor de echivalent CO2 și îmbunătățirea eficienței transportului public de călători din Municipiul Braşov.
Valoarea achiziției este de peste 92 milioane lei inclusiv TVA, din care 2% reprezintă contribuția Municipiului Brașov și 98% fonduri nerambursabile.
Finanţarea nerambursabilă pentru achiziţia celor 26 troleibuze este asigurată prin POR 2014-2020, urmare a aprobării proiectului „Achiziţia de mijloace de transport public- troleibuze” depus de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) în parteneriat cu Municipiul Braşov.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.