BRAȘOV. Bani pentru aeroport nu s-au dat de la bugetul de stat, dar pentru autostrăzi s-au alocat câțiva
Nu mai este o noutate că opoziția a contestat Legea bugetului pentru acest an, prezentată și votată zilele trecute de majoritatea parlamentară (PSD-ALDE), considerând că Brașov nu a beneficiat de atenția cuvenită.
Într-o conferință de presă, susţinută după întrunirea Comitetului Exeutiv al PSD Brașov, Marius Dunca, ministru al Tineretului și Sportului, a contrazis declarațiile opoziției care a afirmat că s-au obținut „zero lei” pentru infrastructura rutieră din județul Brașov, Dunca venind cu argumente și informații din „curtea” Ministerului Transportului în ceea ce ne privește.
„Vom avea autostradă! Despre aeroport s-a tot discutat. Este un obiectiv în subordinea Consiliului Județean Brașov. Îmi doresc enorm să facem un aeroport la Brașov dar trebuie să vedem ce s-a făcut până acum, ce a făcut noua conducere a CJ, ce este cu acel raport al Curții de Conturi, să vedem de ce Primăria nu se asociază, poate sunt niște suspiciuni acolo. Cum să ceri bani pentru aeroport când nu ai un proiect clar? Cum să ceri bani când nu știi pe cei îi vei cheltui? Cum să ceri alocări bugetare când deja s-au cheltuit mult prea mulți bani? A fost inaugurat în ultimii zece ani de mai multe ori, și nu de PSD, dar acum înțeleg că deodată Dunca și colegii lui sunt vinovați de tot, iar tot ce s-a întâmplat trebuie să decontăm tot noi. Să răspundă toți cei care s-au implicat în proiectul Aeroport. Solicit încă o dată, acum ca cetățean, să mi se spună ce s-a făcut până acum la obiectiv, câți bani a costat, ș.a.m.d. Eu, ca ministru al Tineretului și Sportului, am nevoie și mai mare de acest aeroport pentru că vreau să aduc competiții europene, mondiale, la Brașov”, așa și-a început Dunca expunerea în apărarea Legii bugetului din 2017.
Mai departe, ne-a prezentat datele primite de la Ministerul Transportului care, pentru Brașov, prevede alocări de fonduri pentru „nivelul 1 – cheltuieli cu întreținerea infrastructurii de transport rutier” și „nivel 2 – investiții în infrastructura de transport rutierdin Fonduri structurale și Buget de Stat, pentruconstructia de autostrăzi, drumuri expres și variante de ocolire sau modernizarea/reabilitarea rețelei de drumuri naționale”.
Astfel, conform documentuui citat, principalele direcții ale politicii de investiții în domeniul rutier pentru proiectele care se derulează pe raza județului Brașov pentru anul 2017 sunt: Modernizare DN 73, Pitești – Câmpulung – Brașov; Varianta de ocolire Brașov (lot 3, DN 11 – DN 13); Modernizarea infrastructurii privind siguranța circulației (Lot 3).
De asemenea, se are în vedere finalizarea procesului de elaborare a studiilor de fezabilitate (SF) pentru autostrăzi: Comarnic – Brașov și Sibiu – Făgăraș (revizuire SF), precum și demararea procedurii pentru elaborare SF pentru Făgăraș – Brașov.
La capitolul „finalizare SF” sunt trecute proiectele de reabilitare și modernizare a drumurilor naționale DN 1S și DN 1V. Proiectele aferente variantelor de ocolire pentru localitățile Săcele, Fișer), cu finanțare POIM 2014-2020 – Făgăraș.
În stadiul de finalizare a procedurii de licitație pentru execuția lucrărilor se află tronsonul Comarnic – Brașov Lot 1: sector Comarnic – Predeal, km 111+300- km 115+300 și Lot 2: sector Predeal- Cristian, km 162+300 – km 168+600 și Drum de Legătură.
Sume alocate la Ministerul Transportului
Ca să vorbim și pe cifre, enumerăm câteva date tot din documentul emis de Ministerul Tansporturilor.
Astfel, pentru „finalizarea fazei de proiectare pentru secțiunea: Autostrada București – Brașov (km 0+000 – 173+300), sector Comarnic-Predeal (km 115+300 – km 146+800) și sector Predeal-Cristian (km 146+800 – km 162+300 + reabilitare DN 73B)” s-a alocat suma de un milion de lei, din valoarea totală estimată a contractului de aproape 16,5 milioane de lei.
Pentru finalizarea fazei de proiectare pentru Autostrada Sibiu – Brașov, cu finnațare POIM 2014-2020, alocația bugetară se ridică la aproape 6 milioane de lei pentru faza de proiectare, urmând ca ulterior finalizării SF să se stabilească necesarul de finațare pentru faza de execuție. Vorbim de secțiunea Sibiu – Făgăraș cu o lungime de 73 km, din care 46 km pe raza județului Brașov.
Pentru proiectarea variantelor de ocolire la Săcele, Fișer și Făgăraș sunt prevăzute sumele: un milion de lei, (valoarea estimată a execuției acestei lucrări de 10,62 km la Săcele depășește suma de 180 de milioane de lei), 350.000 lei la ocolitoarea Fișer (3,8 km, cu valoarea estimată de execuție de 18 milioane de lei), respectiv aproximativ 5,3 milioane de lei la Făgăraș (pe o lungime de 13,676 km, cu valoare estimată de execuție de aproape 162 de milioane de lei).
Pentru podul de la Teliu, pe DN 10, și pentru cel de la Hoghiz, pe DN 13, sunt prevăzuți 700 de milioane de lei. Ambele obiective sunt în stadiul de „necesar elaborare studiu de fezabilitate”.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.