Politic

BRAȘOV. Autobuzele pentru navetiști vor fi interzise în zonele istorice ale orașului

 

Proiectul de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind  efectuarea serviciilor regulate speciale de transport călători pe raza municipiului Braşov a intrat miercuri în dezbatere publică.

Astfel, conform legii privind transparenţa decizională în administraţia publică, persoanele interesate pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind acest proiect de act normativ, prin intermediul Centrului de Informaţii pentru Cetăţeni, către Primăria Braşov, Biroul Informaţii Publice şi Mass-Media sau pe e-mail infopublice@brasovcity.ro. Aceste propuneri pot fi transmise până în 12 aprilie.

 

Mai multă ordine 

Practic, se dorește mai multă ordine în cazul transportului de persoane, a navetiștilor în limbaj curent. De asemenea, se vor impune condiții mai bune pentru călători, fără parcarea sau staționarea de autobuze în spații publice și în nici un caz în zonele istorice ale orașului. 

Viceprimarul Brașovului, Laszlo Barabas, a declarat: „Vrem un transport de persoane ordonat, iar călătorii să fie în siguranţă. Nu mai vrem să vedem autobuze parcate pe tot felul de străduţe. În prezent, aceste autobuze opresc chiar şi în intersecţii pentru a lua doi sau trei pasageri, apoi în alt loc, unde, la fel, mai iau câteva persoane, după convenție. Pe de altă parte, Braşovul și-a asumat un plan de calitate a aerului prin care este obligat să ia măsuri pentru reducerea poluării, iar prin acest regulament, treptat, vom impune folosirea unor maşini mai puţin poluante de către firmele de transport”

După cum ne-au informat reprezentanții Primăriei Brașov, pentru reglementarea serviciilor regulate speciale de transport călători pe raza unităţii administrativ teritorială a municipiului Braşov s-au solicitat informaţii cu privire la traseele folosite şi a staţiilor publice în care ar urma să se efectueze îmbarcarea, respectiv debarcarea călătorilor de la mai mulţi operatori de transport rutier care efectuează acest serviciu. Din datele centralizate transmise de zece operatori de transport, rezultă utilizarea unui număr de 154 de staţii publice, în care s-ar efectua 1.743 de opriri pe zi.

Ca urmare, principalele măsuri din Regulamentul în discuție vizează restricția de circulație în zonele istorice, precum Brașovul Vechi, Cetate, Șchei, strada Lungă. De asemenea, a fost introdusă interdicția ca operatorii de transport persoane să parcheze pe domeniul public în municipiul Brașov. Vor fi obligați să-și amenajeze locuri speciale de parcarte pentru toate vehiculele pe care le dețin. 

 

Contra cost, în stații RATBV

În stațiile RATBV vor putea staționa autobuze pentru îmbarcarea sau debarcarea navetiștilor, dar doar în baza unor tarife, stabilite în funcție de norma de poluare a mijlocului de transport. Spre exemplu, pentru cele cu motorizare Euro II, tariful este de 1,5 lei pentru fiecare oprire în staţie, iar acesta scade pe măsură ce scade și gradul de poluare, astfel că pentru mașinile de tip Euro VI, se va plăti 0,75 lei la oprirea în staţie, pentru hibrid, 0,5 lei, iar pentru autobuzele electrice, doar 0,01 lei. 

Aceste tarife vor fi majorate cu 15% în cazul transportatorilor din afara municipiului Braşov. Și eliberarea avizelor de traseu este taxată de Primăria Brașov, cu 300 de lei.

 

Înnoirea parcului auto

Printre alte prevederi, în Regulament se menționează și faptul că, pentru efectuarea serviciului regulat special de transport călători pe raza municipiului Braşov, autovehiculele utilizate de către Operatorul de transport rutier trebuie să îndeplinească obligatoriu câteva condiţii. Astfel, pentru anii 2019 – 2020, avizele de traseu se eliberază pentru autovehicule care sunt conforme cel puţin cu standardul de emisii Euro IV, iar pentru anul 2021, avizele de traseu se eliberază pentru autovehicule care sunt conforme cel puţin cu standardul de emisii Euro VI.  

De altfel, după cum a menționat Barabas, conform legislației europene, în perioada următoare, toți operatorii de transport vor trebui să-și înnoiască treptat flota astfel încât 30% din necesarul de achiziţii viitoare a mijloacelor de transport călători să fie acţionate prin motoare cu propulsie electrică, tehnologii verzi de tipul Electrice, Hybrid, Hybrid Plug-In, Hydrogen (FCV), motoare cu propulsie pe gaz natural comprimat, motoare cu propulsie pe gaz natural lichefiat şi motoare cu propulsie pe biogaz.

Sancțiunile aplicate pentru nerespectarea prevederilor acestui Regulament sunt cuprinse între 290 și 2.500 de lei.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare