BRAȘOV. Amenajarea de noi piste pentru biciclete, luate în calcul de municipalitate
Mâine se încheie licitația lansată (pentru a doua oară) de Primăria municipiului Brașov pentru găsirea unui operator care să realizeze studiul de fezabilitate pentru „Infrastructura integrată pentru ciclism și trafic pietonal cu facilități complementare – Traseul 1”.
Obiectivul specific al proiectului este identificarea soluțiilor tehnice în scopul reducerii emisiilor de CO2 prin construcția unui traseu de infrastructură integrată pentru trafic pietonal și ciclism cu o lungime cumulată de circa 5,5 km, pentru Traseul 1.
Potrivit reprezentanților responsabili cu Investițiile din Primăria Brașov, ruta aleasă va permite bicicliștilor și pietonilor să se deplaseze către centrul Brașovului și zonele de interes (Gara Brașov, Coresi-Tractorul, Centrul Civic) în condiții de siguranță rutieră.
Acest traseu se încadrează între Terminal Poienelor (stația de autobuze) – str. Minervei – str. Crinului – Bdul gării – Gară – Bdul Victoriei – Bdul M. Kogălniceanu – Camera de Comerț. De-a lungul acestui trasei vor fi amenajate mai multe puncte de bike-sharing și parcare de biciclete.
Totodată, se dorește construirea de pasaje supraterane pentru biciclete și pietoni (fără componentă de trafic rutier), unul pietonal circular în zona Gării, peste sensul giratoriu Victoriei/Gară, altul în zona Saturn (Poienelor)/Calea București.
Pentru acest proiect de elaborare a studiului de fezabilitate și a documentației tehnice s-au alocat de la bugetul local cu aproximație 133.000 de lei.
Zilele trecute a avut loc licitația pentru întocmirea documentației la Traseul 2, pe o lungime de circa 4 km, la care s-a înscris un singur ofertant, valoarea contractului fiind estimat la 102.200 lei.
Ruta ar fi: Bdul Valea Cetății, zona „La iepure” – Parc Răcădău, str. Tâmpei – str. Vasile Alecsandri – str. Carpaților – str. Poienelor – Terminal Poienelor.
Avem nevoie de aceste piste
Brașovul se poziționează pe locul al IV-lea la nivel național în topul deținătorilor de autoturisme, cu 307 mașini la 1.000 de locuitori, iar numărul automobilelor este în continuă creștere, potrivit raportului de specialitate care însoțește proiectul. Sursa citată precizează că acest aspect generează o poliuare atmosferică excesivă, iar în momentul de față, rețeaua de piste pentru biciclete a municipiului Brașov însumează aproximativ 22 km.
Acesta este motivul pentru care municipalitatea promovează proiecte pentru a încuraja utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare în interiorul orașului. În acest context se dorește reabilitarea tuturor trotuarelor de pe traseu, precum și realizarea de piste de biciclete care să fie demarcate prin elemente de infrastructură de alei pietonale, crearea unui sistem de bike sharing în diverse puncte de interes ale orașului.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.