Politic

BRAȘOV. A început operațiunea de ridicare a mașinilor abandonate pe domeniul public

 

Poliția Locală Brașov a demarat procedura de notificare a cetățenilor care vreme îndelungată nu și-au mai mișcat mașinile din loc de pe domeniul public, în cazul în care respectivii au fost deja identificați. În ultimele săptămâni au fost trecute pe listă 180 de autovehicule ce par abandonate pe raza municipiului Brașov. 

În data de 13 noiembrie, municipalitatea a semnat contractul pentru acest serviciu cu firma Fejer Top SRL, prin negociere directă. Valoarea contractului este de 84.000 de lei, la care se adaugă TVA.

Așadar, urmează acțiunea de ridicare a mașinilor abandonate, un demers de scurtă durată, care se poate încheia la REMAT, după o serie de pași specificați în regulamentul aprobat la nivelul Consiliului Local Brașov, ce trebuie urmați de către autorități. 

Astfel, o dată intrat în atenția autorităților, prin constatare pe teren sau în urma sesizării altor locuitori, agentul întocmește un proces-verbal, la care atașează fotografii și declarația martorilor, după care lasă pe mașină o somație în atenția proprietarului prin care este înștiințat că are 10 zile la dispoziție să-și mute mașina de pe domeniul public.

Între timp, se fac demersuri pentru identificarea acestuia (dacă nu este deja cunoscut), prin adrese către IJP Brașov care are timp 10 zile pentru un răspuns. În cazul în care se cunoaște proprietarul, acesta este invitat la Poliția Locală în termen de cinci zile, pentru luarea la cunoștință a stării de fapt și să prezinte documentele mașinii. Agentul local va trimite și către Primăria Brașov un raport, pentru emiterea dispoziției de ridicare și transport, dacă între timp mașina nu este revendicată și luată de proprietar de pe domeniul public, dar nu înainte de a face la rândul său verificări cu privire la identitatea stăpânului (prin anuțuri cu datele mașinii, publicate pe site-ul și avizierul Primăriei, precum și într-un cotidian local). De menționat este că această etapă durează 30 de zile de la momentul în care Primăria primește raportul de constatare din partea polițistului local, pentru emiterea dispoziției privind declararea autovehicului ca fiind fără stăpân și intrarea în proprietatea municipalității.   

Totuși, și în acest stadiu, proprietarul mașinii mai are o șansă să-și recupereze bunul mobil, prin acțiune în instanță. Până se termină procesul, proprietarul poate opri acțiunea și să reintre în posesia mașinii, dacă plătește la casieria Primăriei suma de 2.000 de lei cu titlul de amendă. Însă, trebuie să dovedească faptul că mașina îi aparține, că este la zi cu plata impozitelor pentru ea și că a plătit la administrația fiscală locală suma de 690 de lei plus TVA – costurile inițierii și emiterii dispoziției de ridicare și transport, precum și plata la zi a parcării în parcul auto. Acestea fiind plătite, în termen de 10 zile își poate lua mașina înapoi din parcul auto special amenajat de firma care a contractat serviciul. 

Dacă toate eforturile autorităților, descrise mai sus, nu duc la ridicarea mașinii de pe domeniulpublic chiar de proprietar, aceasta ajunge la REMAT, ca fier vechi, iar banii încasați intră la bugetul local. Autoritățile recunosc că efortul financiar este semnificativ, însă altă soluție mai ieftină, care să respecte și legislația în domeniu, nu s-a găsit, iar orașul, și așa sufocat de numărul mare de mașini, trebuie eliberat de cele abandonate pe domeniul public.  


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare