BRAȘOV. A început asfaltarea străzilor din zona Tractorul-Coresi
Prima stradă asfaltată în urma înțelegerii dintre municipalitate și dezvoltatorii imobiliari din Tractorul a fost finalizată la nivelul primului strat de asfalt. Au rămas de asfaltat trotuarele, care vor fi realizate după ce vor fi gata lucrările rețeliștilor, iar de zilele următoare firma de iluminat poate intra pentru a realiza lucrările legate de iluminatul public.
„A fost un proces foarte dificil, pentru că situația terenurilor din zona Tractorul a fost foarte neclară din punct de vedere juridic încă de la început. Sunt aproape 100 de proprietari în zonă, pe lângă marii dezvoltatori, și nici situația cadastrală nu a fost foarte clară. Există foarte multe situații particulare, de la proprietari la a patra mână până la succesiuni nefinalizate, de la proprietari de bună credință până la unii care nu vor să colaboreze”, a explicat Cornel Răhăian, administratorul firmei Landexpert, cel care reprezintă „Convenția“ a 35 de investitori din zona de dezvoltare imobiliară Tractorul și care încearcă să rezolve problema drumurilor din Tractorul.
Cheltuielile proiectului au fost de aproximativ 1,6 milioane lei, începând de la documentație și până la bordurare și asfaltare, iar la sfârșit, acesta va fi donat municipalității, exact în condițiile prevăzute de HCL nr 276/30 mai 2018, inclusiv cu „carte tehnică“. Din cauza problemelor legate de regimul proprietății, din lungimea totală a străzii, de 1, 6 km, s-a asfaltat pe 1,33 km, până în dreptul Silver Tower. Ultima porțiune nu este întabulată și acolo nu există nici PUZ, după cum a explicat antreprenorul. Problemele privind proprietatea vor exista în continuare, pentru că mai există „insule“ în care terenul nu este încă cedat municipalității, însă s-a încercat ca măcar carosabilul să aibă un regim clar, să fie cedat municipalității și asfaltat.
Strada Ioan Popasu a avut un parcurs asemănător, însă asfaltarea nu a început din cauza întârzierii în introducerea rețelei de gaz. Totuși, reprezentantul „convenției dezvoltatorilor” a spus că lucrările vor începe și acolo foarte curând, la fel ca și pe străzile Ioan Ursu și I.C.Brătianu.
„Ne dorim să finalizăm primul strat de asfalt până dă zăpada și, dacă vremea ține în continuare așa, până la sfârșitul anului acesta vor fi gata, inclusiv I.C.Brătianu, dacă și unul dintre cei mai importanți dezvoltatori din zonă, care nu a colaborat prea bine până acum, decide să colaboreze. În cazul străzilor I.C.Brătianu și Ioan Popasu, acestea vor fi asfaltate până la intersecția cu 1 Decembrie 1918, tot din cauza problemelor de natură juridică imposibil de depășit până în acest moment”, a mai spus Răhăian.
În convenția de colaborare încheiată în primăvara acestui an între dezvoltatori, pe de o parte, și municipalitate, pe de celalaltă parte, în scopul de a rezolva cât mai repede problema străzilor din Tractorul, mai sunt menționate străzile Ștefan Baciu (care va fi asfaltată începând de anul viitor, dar doar până la intersecția cu 1 Decembrie 1918), Emanoil Berfeld și 1 Decembrie 1918.
„În acest moment avem probleme foarte mari de ordin juridic pe aceste străzi și cel mai probabil, dacă primăria va accepta acest lucru și dacă nu vor fi alte probleme juridice, vom încerca să le asfaltăm pe tronsoane”, a explicat Cornel Răhăian.
„Am cedat teren”
Reprezentantul dezvoltatorilor a ținut să clarifice una dintre principalele situații apărute în rândul proprietarilor de apartamente din noua zonă rezidențială Tractorul, care solicită Primăriei Brașov asfaltarea străzilor din zonă.
„HCL nr 276 din 30 mai 2018 precizează clar că dezvoltatorii nu vor mai primi autorizație dacă nu cedează drumul, la nivel de prim strat de asfalt. Argumentul că s-a cedat teren de către un proprietar sau altul nu este valabil, pentru că trebuia cedat un drum, realizat după niște norme tehnice, nu un simplu teren. Este sarcina dezvoltatorilor să doneze acest drum și lumea nu are de ce să solicite primăriei să asfalteze”, a precizat antreprenorul.
Deși unii dezvoltatori mai pietruiesc drumurile neasfaltate, aceasta nu este o soluție preferată.
„Pietruirea nu este o soluție pentru că este o nouă sursă de praf, și de obicei nu respectă nici normativele necesare construcției drumului. Fie asfaltat, fie deloc“, a spus Cornel Răhăian.
Reamintim că în urma discuțiilor dintre primarul George Scricparu și dezvoltatorii imobiliari din Tractorul, în primăvara acestui an s-a încheiat o convenție vizând un parteneriat cu Municipalitatea, pentru rezolvarea situației străzilor N. Labiş (sector cuprins între 13 Decembrie şi str. 1 Decembrie + 200 m); str. I.C. Brătianu (sector cuprins între 13 Decembrie şi str. Liviu Rebreanu); str. Ioan Popasu (sector cuprins între 13 Decembrie şi str. 1 Decembrie); str. Emanoil Bernfeld (tronson cuprins între str. Ştefan Baciu şi str. Ioan Popasu); str. Ioan Ursu (tronson cuprins între str. Ştefan Baciu şi str. Ioan Popasu, inclusiv sectorul până la str. 13 Decembrie); str. 1 Decembrie 1918 (tronson curpins între Ioan Socec şi str. I.C. Brătianu); str. Ştefan Baciu.
Pentru aceste străzi, reprezentaţii companiilor s-au angajat să deruleze următoarele activităţi: solicitare certificate de urbanism pentru fiecare stradă/tronson, identificarea soluţiilor pentru reglementarea situaţiei juridice a terenurilor aferente străzilor, realizare documentaţie DTAC, susţinere financiară a acestor activităţi și asfaltare până la primul strat.
În afara acestei convenții, dezvoltatorii își pot reglementa singuri situația drumurilor (în sensul că nu sunt obligați, dacă găsesc o altă soluție sau sunt în altă zonă decât cea vizată cu precădere, să lucreze în formula preferată de convenție, însă sunt obligați, și ei, să predea drumurile la nivel de asfalt).
foto: Arhiva tex
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.