Allen Coliban: Am investit toată energia mea și a executivului din primărie în proiecte pentru Brașov și pentru brașoveni

Pentru prima dată după 1990, Braşovul a avut o direcție clară de dezvoltare în mandatul lui Allen Coliban. Respectul față de cetățenii brașoveni, de mediul înconjurător al orașului nostru și față de patrimoniul cultural-istoric moștenit au constituit bazele filosofiei de dezvoltare a Brașovului în timpul mandatului primarului Coliban.
Dintr-un oraș poluat și cu o dezvoltare haotică, Brașovul a devenit în timpul administrației USR un oraș apreciat pentru modul în care-și rezolva problemele, multe dintre soluții fiind considerate modele de bune practici. Așadar, administrația USR a realizat proiecte prin care Brașovul să devină un oraș cu o calitate a vieții mai bună.
Odată cu schimbarea primarului din octombrie 2024, există temeri privind proiectele de dezvoltare a Brașovului, ținând cont că are o pasiune pentru betoane și blocuri lângă blocuri, fără respectarea normelor de urbanism și de bun simț, și că a negat problemele de mediu până în 2020.
Allen Coliban are mari îndoieli că Scripcaru vine la primărie pentru “a face” pentru Brașov și pentru brașoveni: „Scripcaru, cel care s-a prezentat în campanie ca cel care “face”, a demonstrat și în campanie, dar și imediat după alegeri, prin mesaje publice, că va fi mai degrabă preocupat să se răzbune, să blocheze și să facă după cum îl taie capul alături de partenerii lui de afaceri. Ceea ce a prezentat ca “program” sunt de fapt niște proiecte fanteziste care nu se vor realiza – tunel pe sub Tâmpa, pasaje peste căi ferate pe care le-a promis încă de prin 2008, străzi și giratorii suspendate. E clar că există o pasiune pentru betoane.
Pe de altă parte, se referă la proiectele verzi pe care le-am demarat și de care Brașovul are mare nevoie ca la o “flașnetă”. Ei bine, la momentul acesta, pare că viitorului primar îi e imposibil să înțeleagă vremurile pe care le trăim și care sunt așteptările de la un edil adaptat erei actuale”.
Primarul Allen Coliban a vorbit despre finanțările câștigate și-i cheamă pe brașoveni alături de el în demersul de a nu lăsa gașca lui Scripcaru să distrugă lucrurile bune făcute în ultimii patru ani: „Viitorul primar va găsi o primărie cu un buget dublu anual față de când a plecat, în 2020. Va găsi zeci de proiecte cu finanțări nerambursabile de sute de milioane de lei. Va găsi șantiere pentru care va avea nevoie de mulți metri de panglică pentru a inaugura investițiile pe care le-am pregătit. Va găsi mult mai multe șantiere de creșe și grădinițe decât a avut el în 16 ani cât a fost primar. Mă voi asigura că le va duce la bun sfârșit. Și sunt convins că vor fi alături de mine brașoveni mulți care vor avea același obiectiv în următorii 4 ani: să evalueze activitatea, să sancționeze derapajele care sigur vor exista. Și da, ne vom vedea în ședințele de Consiliul Local. Pe cât de mult a fugit el de dezbateri față în față în campanie, pe atât de multe dezbateri va avea în Consiliu. Cu mine și cu brașovenii.”
P – Articol al USR Brașov
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.







A investit în doze, în deviațonism, aia au făcut ciumații
Încearcă să te raportezi strict la articol și persoană.Rahatii psd pnl au blocat tot,după ce au distrus tot orașul după 90
Dupa ce ca nu poseda cine stie ce energie, a “investit-o” si pe aia in minciuni si cateva proiecte minuscule!
Ce zici,ne pișăm pe pnl psd? Că au distrus orașul? Sau ești fan Scripcarel,mizeria politicii brașovene?
Eu m-as pisa pe hAur, ce zici?
Nu exista gunoi mai mare decât psd pnl udmr!
Usr linge ce rămâne după ei.Dar hoții de 34 ani sunt ăștia pe care i admirați dubios de tare
Ce a făcut bun Coliban? A mințit, a vrut să reintroducă tramvaiul, a zis ca sunt mulți venetici în Brașov, a vrut să desființeze parcări și acum împroșca cu rahat cu articole plătite….
Cred că ai fost plecat din țară 8 ani cat ticălosul pnl a distrus Brașovul.Daca nu va dați seama după atâta timp ce mizerii a făcut Scripcarel,e nașpa.
Ron, eu cred că ești un userist frustrat și nimic mai mult. Comentezi cu turbare la orice articol privind acest individ. Sigur a furat Scripcaru, DNA totuși n-a dovedit nimic, dar ești orb? Sau ai venit recent din Rromânia prin Transilvania și te dai atotștiutor? Noi toți am văzut cum a decăzut orașul în acești patru ani de conducere a „noii drepte” (care oricum este aceeași mizerie) și de aceea, ca în cazul facultății pe care nu a făcut-o, l-am exmatriculat pe acest inept politician de la primărie. Coliban este răul mai mare și în mod absolut incontestabil nu a făcut nimic pentru acest oraș. Nici măcar dintre proiectele pe care le-a propus în campania electorală de acum patru ani. Te provoc să-mi spui o realizare a lui Coliban, în afară de semafoarele la orice intersecție, care ne întorc cu 15 ani în urmă, ba chiar sunt mai multe ca atunci!
Eu unul voi enumera numai câteva din realizările moldoveanului pe care îl tot blamezi:
– fluidizarea traficului,
– pietonale mai multe în centrul vechi (Piața Unirii, Piața Sf. Ioan, Piața Brassai, str. Apollonia Hirscher);
– reamenajarea Bazinului Olimpic;
– patinoarul Olimpic,
– reamenajarea completă a Sălii Sporturilor;
– întreținerea cu succes a bazelor și echipelor sportive brașovene;
– premierea elevilor meritorii (pe care Coliban a stopat-o)
– dotarea, consolidarea, renovarea și construcția în cazul mai multor școli și grădinițe, ori creșe (e.g.: Corpul nou al C.N. „Dr. Ioan Meșotă”, renovarea C.N. Unirea, renovări parțiale pentru C.N. „Johannes Honterus” și Școala Nr. 12, corpul nou al Școlii Nr. 30, sala de sport a Școlii Nr. 13 etc.);
– amenajarea și întreținerea parcurilor;
– iluminatul public și trasarea subterană a cablurilor de electricitate (n.b.: primul oraș din România care și-a sistematizat în acest mod rețeaua electrică);
– restructurări și fluidizarea enormă a infrastructurii citadine (e.g.: asfalt, trotuare, extinderi de străzi, poduri noi, sensuri unice etc.);
– centura ocolitoare a orașului;
– introducerea în circuitul turistic și restaurarea vechilor fortificații ale orașului medieval (pe care Coliban le-a ținut închise, cu excepția evenimentelor „Noaptea Muzeelor”);
– câștigul în instanță asupra dreptului orașului la proprietatea Cetățuii de pe Strajă;
– investiții în sănătate (e.g.: modernizarea împreună cu C.J. Brașov a Spitalului Județean sau a Maternității etc.)
– pârtiile de schi și dotările la nivelul de standarde ale Comitetului Internațional Olimpic ale domeniului schiabil din Poiana Brașov;
– lacul artificial de pe Postăvaru pentru întreținerea domeniului schiabil;
– parcarea din Poiana Mică și conexiunea cu domeniul schiabil, în prețul biletului de parcare, prin autobuz;
– modernizarea integrală a transportului public din oraș cu o flotă hibridă sau electrică (timp în care Coliban a cumpărat o mână de autobuze DIESEL, în contextul în care până în 2035 ele trebuie să dispară);
– stațiile moderne de la capetele de linie, incluzând aici și terminalul de la gară;
– garajul RATBv;
– parcarea supra-etajată Regina Maria;
– proiectul, finanțarea și construcția Sălii Polivalente;
– finanțarea în repetate rânduri, alături de C.J. Brașov a aeroportului internațional Ghimbav-Brașov (n.b.: singurul aeroport din țară realizat doar pe barba locatarilor unui județ);
– ajutorarea locuitorilor nevoiași pentru eficientizarea energetică a blocurilor în Tractoru, Bartolomeu și Noua;
– centrul de agrement din Poiana Brașov;
– schimbarea a zeci de kilometri de conducte de agent termic;
– modernizarea procesului de realizarea a agentului termic și refacerea punctelor termice dovedite necesare;
– abonamente gratuite pentru elevi, înainte de legea națională privind acest lucru;
– finanțarea programelor de eficientizare energetică a instituțiilor publice și a celor dedicate învățământului (e.g.: panouri solare pentru C.N. „Dr. Ioan Meșotă”, centrale la standarde europene pentru școli etc.);
– înăsprirea regulamentelor urbanistice după eșecul din Tractoru Nord;
– reamenajarea cinematografelor Astra și Favorit (pe care Coliban le ține închise);
– proiectul, finanțarea și construcția noului parc din zona Iepure a cartierului Răcădău,
– modernizarea piețelor agroalimentare sau generaliste (e.g.: Dacia, Tractorul, Piața de Miercuri etc.)