ALEGERI 2016. BRAŞOV. Verificarea Registrului Electoral, la îndemâna oricărui alegător
Braşovenii care vor să verifice înscrierea în Registrul electoral o pot face în orice zi lucrătoare, între orele 9.00 şi 11.00, la sediul Primăriei Braşov.
„Având în vedere prevederile art. 47 din Legea nr. 208 din 20 iulie 2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente, alegătorii au dreptul să verifice înscrierea în Registrul electoral. Verificările de înscriere în Registrul electoral se fac la camera 26 – Registratura Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Brașov cu sediul în Municipiul Brașov (Primăria Brașov, intrarea dinspre str. Nicolae Iorga), în zilele lucrătoare între orele 09.00 – 11.00”, a anunţat primarul George Scripcaru.
Persoanele care constată omisiuni, înscrieri greşite sau alte erori în Registrul electoral pot depune întâmpinări la Filiala Braşov a Autorităţii Electorale Permanente, care are sediul pe Bulevardul Eroilor, nr. 17, etaj 3 (clădirea Modarom).
Potrivit legii amintite de edil, braşovenii pot depune cereri scrise la SPCLEP Braşov (tot între orele 9.00 şi 11.00) şi pentru a cere informaţii cu privire la propriile date cu caracter personal înscrise în Registrul electoral. Răspunsurile la cererile depuse se comunică în termen de 15 zile de la data înregistrării acestora.
Măsuri pentru ca la vot să nu „participe” şi morţii
În caz de deces, radierea alegătorilor din Registrul electoral se face din oficiu, pe baza actelor sau comunicărilor oficiale, ori la cererea persoanei interesate, pe baza certificatului de deces, numai de către persoanele autorizate”, conform Legii nr. 208.
Astfel, „orice persoană interesată poate solicita radierea alegătorului decedat cu domiciliul în România și ultimul domiciliu în Municipiul Brașov din Registrul electoral, pe baza unei cereri scrise, datate şi semnate, însoţite de certificatul de deces în copie, depuse personal sau prin poştă”, după cum a explicat edilul. Cererile se depun tot la camera 26, între orele 9.00 şi 11.00, iar radierea se face în termen de cel mult 5 zile de la data înregistrării cererii.
„Totodată, facem cunoscut că orice persoană interesată poate adresa Primarului Municipiului Brașov o sesizare scrisă, datată şi semnată, privind cazul în care în listele electorale permanente se regăseşte un alegător decedat cu ultimul domiciliu în Municipiul Brașov. Cererea va cuprinde numele, prenumele şi codul numeric personal al persoanei decedate sau alte date relevante privind identitatea persoanei decedate”, a explicat primarul.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.