Aeroportul Brașov, între Primărie și Consiliul Județean
Consiliul Local Braşov şi Consiliul Judeţean vor aproba, pe 2 şi respectiv 3 februarie, proiectele de hotărâre privind asocierea de principiu, în vederea finalizării aeroportului de la Ghimbav. Decizia a fost luată astăzi, în timpul discuților dintre reprezentanții Primăriei și ai Consiliului Județean.
Ce spune primarul?
Tot astăzi s-a decis că va urma o perioadă de evaluare a stadiului proiectului, apoi se va constitui și societatea comercială care va finaliza investiția. „Primăria Braşov are interesul şi disponibilitatea de a participa financiar la acest proiect foarte important pentru Braşov, dar trebuie să ştim exact care este necesarul şi care va fi implicarea inclusiv din punct de vedere decizional. Limita maximă permisă de lege până la care s-ar putea îndatora Braşovul este de 30%, în condiţiile în care în acest moment avem un grad de îndatorare de 5%. Asta înseamnă că Municipiul Braşov are posibilitatea să finanţeze acest proiect. Am discutat cu bănci, care sunt dispuse şi chiar doresc să ne acorde un împrumut, pentru că orice instituţie de acest gen vrea să acorde finanţare pentru un proiect de asemenea natură. Trebuie o analiză pentru a vedea care este valoarea totală a lucrărilor şi necesitatea din punct de vedere financiar, plecând de la ceea ce este plătit sau executat şi de ce sumă ar mai fi nevoie până la finalizarea lucrărilor”, a declarat primarul George Scripcaru.
Ce spune vicele CJ?
La rândul său, vicepreședintele Consiliului Județean Brașov, Claudiu Coman a declarat că „din punct de vedere tehnic şi administrativ, primul pas este acest parteneriat, iar apoi vom ajunge la constituirea unei societăţi comerciale în care principalii acţionari vor fi Consiliul Judeţean Braşov şi Primăria Braşov, fără a exclude Primăria Ghimbav şi consiliile judeţene care ar beneficia indirect de această investiţie, dacă vor dori să participe”, a declarat la rândul său Claudiu Coman, vicepreşedinte al CJ Braşov. Acesta a adăugat că ulterior încheierii parteneriatului de principiu, Consiliul Judeţean va trebui să rezolve alte trei chestiuni, respectiv „revizuirea studiului de fezabilitate, care va da dimensiunea contribuţiei financiare care urmează până la a avea un aeroport operaţional, o evaluare a unui expert independent a investiţiilor realizate deja, şi stabilirea contribuţiei fiecăruia în noua societate comercială care va finaliza proiectul”.
Până în prezent, potrivit estimărilor administrației județene, în proiect au fost investiţi circa 30 de milioane de euro, iar necesarul estimat ar fi de încă 54 de milioane (inclusiv TVA).
Finalizarea actualizării studiului de fezabilitate ar putea avea ca termen luna martie, în opinia vicepreşedintelui Consiliului Judeţean, care a declarat anterior că estimează ca abia la începutul verii să fie definitivate toate detaliile care să ducă la constituirea societăţii comerciale din care să facă parte şi municipalitatea şi care să ducă la bun sfârşit lucrările.
Totodată, membri ai executivului din ambele aparate administrative – municipalitate şi Consiliul Judeţean – se vor întâlni în următoarea perioadă pentru a pune la punct proiectul de hotărâre ce va fi supus votului celor două foruri legislative, pe 2 şi 3 februarie.
Problema terenului, din nou pe ordinea de zi
Blocate anul trecut, lucrările la aeroport nu pot continua fără a fi clarificată situaţia juridică a terenului. Anul trecut, Parlamentul aprobat o lege privind transferul a 200 de hectare de la Institutul Cartofului către Consiliul Județean, însă în actul normativ s-au strecurat unele greșeli. Potrivit vicepreşedintelui Consiliului Judeţean Claudiu Coman rezolvarea ar putea sta fie în schimbarea anexei la lege, fie printr-o Ordonanţă de Urgenţă care să scoată din discuţie Institutul Cartofului şi să reglementeze situaţia, fie printr-un nou proiect de lege, care “dacă există voinţă politică” ar putea fi adoptat în procedură de urgenţă foarte repede.
Cât priveşte colonia de castori, despre care s-a afirmat că ar putea bloca proiectul, oficialii CJ au declarat că „nu reprezintă un pericol”, iar lucrările vor continua.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.