Lifestyle

Abilitate – Atentie! Soferitele de profesie isi fac cu calm loc in trafic

  • logomytex.png
 

Desi de foarte multe ori barbatii sunt rautaciosi cand vad o femeie in trafic si se declara suspiciosi in privinta calitatilor ei de conducator auto, doamnele se dovedesc extrem de abile in manuirea volanului, fiind foarte atente, cumpatate si fara a avea mania vitezei. Bineinteles, uneori se mai enerveaza si ele, dar nici nu pot fi condamnate! Iar daca barbatii inca nu sunt convinsi ca femeile sunt bune soferite, o dovada in plus este aceea ca exista doamne a caror profesie presupune chiar condusul masinii. Astfel, ele conduc taxiuri, troleibuze, masinile firmei la care lucreaza ori sunt instructori auto. Deci, ar trebui sa ne punem toata increderea in femeile de la volan.

Efort fizic redus, dar consum psihic ridicat
Unul dintre cele mai frecvent utilizate mijloace de transport in comun este troleibuzul. Il cunoastem inca dinainte de 1989 si ne-am obisnuit cu el, fie ca ne place sa calatorim sau nu cu acesta. De departe, troleibuzul este un autovehicul in care ne simtim in siguranta, in care mai schimbam o vorba, doua cu o cunostinta, mai auzim o barfa, cearta, melodie noua… Ati obsevat, probabil, ca aceste mijloace de transport in comun sunt conduse uneori si de femei. Rodica Onescu este una dintre ele si recunoaste ca ii place la nebunie meseria sa. Avantajul cel mai mare este ca nu depun un efort fizic foarte mare, starea mea de sanatate nepermitandu-mi acest lucru. Sunt si aspecte mai putin frumoase si comode, cum ar fi oboseala psihica – trebuie sa fii mereu atent -, la care se adauga, uneori, micile certuri cu calatorii si intre calatori. Aceste lucruri se intampla mai ales la orele de varf, cand traficul este foarte aglomerat , povesteste interlocutoarea. Asemenea calatorilor, soferita recunoaste ca se simte in siguranta in troleibuz si nu ii este frica sa-l conduca. Sofeaza si in timpul liber masina familiei, desi, de cele mai multe ori, nu mai are timp si de asa ceva. Nu cred ca ar trebui sa existe diferente de opinie in ceea ce priveste calitatile de sofer. Daca iti place si inveti ceea ce este nevoie, poti fi pusa pe acelasi calapod cu barbatii fara nici un fel de probleme. Sa nu uitam ca toti gresim uneori, indiferent de sex , a completat sursa citata.

Alo, un taxi va rog
Daca intr-o dimineata v-ati trezit mai tarziu, atunci, cu siguranta, ca veti chema un taxi pentru a ajunge la timp la serviciu. Si in acest caz puteti da peste o soferita. Tatal meu era sofer de profesie, asa ca stiam sa conduc inainte sa implinesc 18 ani. Imi place enorm de mult. M-am apucat de taximetrie mai mult pentru ca aveam nevoie de bani. In acest fel imbin utilul cu placutul. Si chiar cu neplacutul, pentru ca sunt expusa unor riscuri – accidente, altercatii intre clienti. De mai multe ori s-a intamplat chiar sa fiu agresata verbal. Din acest punct de vedere imi este destul de teama. Pana acum am avut un singur accident. De fapt, e prea mult spus – am franat la un semafor si cel din spate, nerespectand distanta legala, m-a lovit. La inceput imi era teama de drumurile foarte lungi, in afara orasului, insa mi-am invins temerile. Nevoia te invata multe si experienta te caleste , povesteste Olimpia Rosu, sofer de taxi. Unii patroni aleg in postul de sofer al firmei o femeie. O decizie cat se poate de inspirata avand in vedere ca ea este o prezenta distinsa, este diplomata si stie sa faca fata situatiilor mai dificile. Initial am «functionat» in postul de secretara. Printr-o intamplare a trebuit sa merg cu seful meu la o expozitie la Bucuresti. La intoarcere, din cauza oboselii sefului meu, am fost rugata sa conduc eu. A ramas profund impresionat de abilitatile mele de sofer si acum rezolv toate problemele firmei ce tin de deplasarea cu masina. Imi place mult mai mult, avand in vedere ca statul la birou imi provoca nervi uneori. Singurul inconvenient este acela ca nu gasesc prea usor locuri de parcare , povesteste Cristina Pavel, sofer profesionist in devenire.



Articole asemănătoare

0 0 voturi
Article Rating
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comments
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button